رئیس شورای عالی نظام پرستاری خبر داد:

قول و قرار وزارت بهداشت برای افزایش کارانه‌ پرستاران

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: مسئولین وزارت بهداشت قول افزایش 2.5 تا 3 برابری کارانه‌ی پرستاران در طرح تحول را داده‌اند.

یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: اتفاقی که در طرح تحول سلامت قرار بود رخ دهد طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران بود، یعنی کارانه براساس عملکرد پرداخت شود که هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: کارانه‌ای که قبلا پرستاران دریافت می‌کردند، متفاوت بود اما مسئولین وزارت بهداشت قول دادند که در این طرح کارانه‌ی پرستاران 2.5 تا 3 برابر شود.

جعفری ادامه داد: ما با وزارت بهداشت توافق کرده بودیم تا زمانیکه تعرفه‌ی پرستارها اجرایی نشده این طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اجرایی شود ولی هنوز اتفاق نیفتاده است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: این طرح دارای اشکالات و نواقص زیادی است و مسئولین وزارت بهداشت این قول را داده‌اند تا 6 ماه آینده نواقص و مزایای آن را بررسی کنند.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: ما به عنوان شورای عالی نظام پرستاری و سازمان نظام پرستاری موافق این طرح نیستیم زیرا اگر حقوقها متناسب شود باید تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری اجرا شود که هنوز بعد از گذشت 8 سال این تعرفه‌ گذاری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
شامل تکنسین های فوریت های پزشکی شاغل در 115 هم میشه
آخرین اخبار