وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت؛

ارائه خدمات اورژانسی برای 1345 زائر امام خمینی/افزایش بیشتر حقوق پرستاران نسبت به هم ترازان خود

هفته گذشته خدمات اورژانسی برای 1345 زائر امام خمینی ارائه شد همچنین در این هفته افزایش حقوق پرستاران را نسبت به رشته های هم تراز با این رشته بیشتر بیان کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در هفته گذشته حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از ارائه خدمات برای 1345 زائر امام خمینی خبر داد و گفت: همزمان با برپایی بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) به 1438 نفر از زائرین نیازمند خدمات امدادی درمانی در آمبولانس‌ها و کمپ‌های احداث شده در حرم مطهر خدمات درمانی ارائه شده است.

حسنی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم با بیان اینکه پرسنل اورژانس ۱۱۵ قم در این مدت با انجام 334 مورد ماموريت شهری و جاده‎، تصادفات رانندگی امداد رسانی کرده‎اند افزود: تعداد 4000 نفر از خدمات امدادی و درمانی اورژانس 115 بهره مند شده اند که این خدمات توسط آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس به زائرین و مسافرین عزیز ارائه شده است.

محمد صاحب الزمانی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه آزمایشگاهیان اعتراض دارند که آیا تورم در جامعه کاهش یافته و یا دستمزد کارمندان فنی کاهش یافته است، اظهار داشت: چگونه شد کای 20 هزار تومان به  17 هزار تومان کاهش یافت و با توجه به اینکه ارزش نسبی تست ها واقعی نیست باید کارگروه تخصصی علوم آزمایشگاهی برای تعیین کا و ضرایب ارزش نسبی تعیین شود و 3 ماه بیشتر هم زمان نمی خواهد.

در هفته گذشته احمد نجاتیان" قائم مقام سازمان نظام پرستاری  بیان کرد: یکی از جذابیت‌ افزایش جذب نیروی پرستار افزایش حقوق این قشر است. البته افزایش حقوق پرستاران نسبت به رشته‌های هم‌تراز بیشتر اتفاق افتاده است.از جمله طرح‌های تشویقی که در جذب نیروی پرستار نقش مهمی را ایفا می‌کند، همین افزایش حقوق‌ها است که تاثیر بسزایی دارد.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت روز چهارشنبه سفر یک روزه ای به استان خوزستان کرد و در این سفر یک روزه به خود به اهواز بیمارستان 184 تختی 22 بهمن، مسجد سلیمان و بخش های اورژانس و و ICU بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز را افتتاح کرد.

 هفته گذشته محمد حسین پور کاظمی رییس مرکزسنجش آموزش پزشکی دربرنامه تجلیل از برگزیدگان آزمون دستیاری امسال با بیان اینکه این آزمون بدون هیچگونه مشکلی برپا شد، اظهار داشت: وظیفه ما در سنجش این است که آن بخش از آزمون که در حیطه اختیاراتمان است را به خوبی برگزار کنیم. 

محمدباقرلاریجانی،معاون آموزشی وزارت بهداشت ودرمان گفت: طی چند روز گذشته درخصوص تایید مدارک ایرانیان در آمریکا بحث‌هایی مطرح شده که خیلی واقعی نیست و بیشترجنبه خبری دارد.

وی افزود : در سال 2014 حدود 100 پرونده ایرانی از طرف SFMG مورد بررسی قرار گرفته و کسانی که به کشور آمریکا مهاجرت کرده اند ،خودشان تقاضای بررسی مدارک تحصیلی‌شان را داشته‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار