وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت؛

راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان/ تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت

هفته گذشته دستگاه سی تی اسکن مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد همچنین برخی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ؛در هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستگاه سی تی اسکن مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان  راه اندازی شد. هزینه دستگاه سی تی اسکن و فضای فیزیکی آن 25 میلیارد ریال است که از محل سایر منابع در اختیار دانشگاه تامین شده است.

همچنین وزیر بهداشت از طلب 3 هزار و 500 میلیاردی وزارت بهداشت از بیمه‌ها،خبر داد و گفت‌: با وجود آنکه شرایط‌مان در حوزه دارو سخت است اما کمبود دارویی نداریم. اگر دارویی کم است اعلام شود تا ما آن را پیگیری کنیم. مشکلاتی در تامین داروی پیوند کلیه ایجاد شده بود که اخیرا این مشکل نیز رفع شده است و ما از این لحاظ مشکلی نداریم. شاید اعلام کمبودهای دارویی یک نوع فضاسازی باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به افزایش پذیرش در رشته پرستاری گفت: برنامه‌ جدیدی که در این دوره از معاونت آموزشی دنبال می‌شود تعدیل بین رشته‌های آموزش پزشکی بر اساس نیاز مردم است و ظرفیت پذیرش در رشته‌ها متناسب با کمبودها و نیازها انجام خواهد شد.

برخی فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین بار دیگر با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت اعتراض خود را نسبت به تصمیمات مسئولان آموزشی و روند طولانی شدن صدور مجوز برای فعالیت‌هایشان اعلام کردند. آنها می‌گویند حقشان ضایع شده و از طرفی مسئولان وزارت بهداشت نیز از سطح پایین آموزشی این دانشگاهها می‌گویند؛ مراکزی که به قول دانشجویان قبلاً مورد تأیید بودند.

دومین جلسه هیأت امنای مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) با حضور وزیر بهداشت برگزار شد. دکتر رضا ملک‌زاده در این جلسه ضمن ارایه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی مؤسسه از تعیین اولویت‌های تحقیقاتی توسط هفت کمیته علمی این مؤسسه خبر داد.

در هفته گذشته دکتر ناصر کلانتری قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ضمن افتتاح همزمان 19 پایگاه سلامت در استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه در این استان شرکت کرد. دکتر ناصر کلانتری در این نشست خبری، توانمند سازی مردم را از اهداف اصلی طرح پایگاه‌های سلامت عنوان کرد و افزود: 15 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین شهرها از طریق پایگاه‌های سلامت برای مراقبت‌های اولیه سلامت با استقرار مراقبین سلامت تحت پوشش قرار می گیرند.

طی حکمی از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زهرا مهدی به عنوان معاون این مرکز منصوب شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقداماتی در برنامه های راهبردی این وزارتخانه در جهت حفظ حقوق شهروندی در حوزه سلامت، پیش بینی شده که شامل 195 فعالیت است و پرداختی همکاران این حوزه از امسال منوط به اجرای این برنامه است.

برنامه مراکز اهدای خون استان تهران در ماه مبارک رمضان از ۲۸ خرداد تا عید سعید فطر اعلام شد و 20 مرکز با آمادگی کامل در زمانهای مختلف در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود. مرکز اهدای خون وصال در طول ماه مبارک رمضان از ساعت 8 صبح لغایت 1 بامداد،‌ مرکز نارمک در دو شیفت صبح از ساعت 8 تا 15 و شیفت شب از ساعت 19 تا 1 بامداد و مرکز پیروزی فقط از ساعت 19 تا 1 بامداد فعال خواهند بود.

سید علی سیاری معاون بهداشت از جذب 1800 پزشک، 400 ماما در خانه‌های بهداشت و افزایش 426 قلم دارو در این مراکز و همچنین پایش طرح تحول بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.  وی بخش عمده ای از عوامل مرگ و مير را بيماری های غير‌واگير دانست و ريشه اصلی آن کم تحرکی، مصرف دخانيات و رژيم غذايی نا سالم عنوان کرد.

یعقوب جعفری رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: در بسیاری از بیمارستان‌ها به دلیل مشکلات و کمبود پرستار مرخصی اجباری پرستاران در بخشهای ویژه فروخته می‌شود. در بخشهای ویژه از جمله بخشهای اعصاب و روان و سوختگی طبق قانون، پرستاران یک ماه بیشتر از بخشهای دیگر مرخصی دارند و این مرخصی بصورت اجباری است.

مهدی قنادی مدیر کل بیمه سلامت استان تهران از ادامه روند بیمه شدن ایرانیان خبر داد و گفت: امسال هم به دنبال شناسایی افرادی هستیم که بیمه نبوده و در خواست بیمه هم نداده‌اند. در سال گذشته، سامانه امید با هدف ثبت‌نام از کلیه اقشار بدون بیمه راه‌اندازی شد که طی‌ آن 10 میلیون نفر ثبت‌نام کردند و سازمان بیمه پس از پردازش اطلاعات ثبت‌نام شدگان، به بیش از 9 میلیون نفر دفتر‌چه بیمه سلامت ایرانیان اعطا کرد.




گزارش از محدثه محمدپور


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.