چامسکی: نتانیاهو برای ادامه دادن به جنایتش در منطقه، از توافق هسته‌ای ایران با غرب ممانعت می‌کند

منتقد آمریکایی گفت که نخست وزیر رژیم اسرائیل سعی می کند از توافق هسته‌ای ایران و غرب ممانعت کند تا این رژیم بتواند آزادانه به جنایاتش در منطقه ادامه دهد.

چامسکی: نتانیاهو برای ادامه دادن به جنایتش در منطقه، از توافق هسته‌ای ایران با غرب ممانعت می‌کندبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، یک فیلسوف و منتقد آمریکایی می‌گوید "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل سعی می کند از توافق هسته‌ای ایران و غرب ممانعت کند تا این رژیم بتواند آزادانه به جنایاتش در منطقه ادامه دهد.

"نوام چامسکی"، زبانشناس و اندیشمند معروف امریکایی دوشنبه (11 اسفند) یک روز قبل از سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا علیه توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه‌ی هسته‌ای آن، در مصاحبه‌ با سایت خبری "آلترنت" این اظهارات را بیان کرد.

چامسکی گفت نتانیاهو با وجود مخالفت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا و دیگر مقامات کاخ سفید قصد دارد در کنگره سخنرانی کند، "زیرا نمی‌خواهند در منطقه مانعی داشته باشد. به همین سادگی، اگر رژیمی متخاصم و حامی خشونت باشید می‌خواهید بتوانید آزادانه از قدرت خود استفاده کنید و نمی‌خواهید هیچ چیز مانع آن شود."

چامسکی اظهار داشت تل‌آویو و تندروهای امریکایی در این مساله "منافع مشترکی" دارند که "هیچ نیروی منطقه‌ای نتواند مانع خشونت اسرائیل و امریکا شود."، وی از این مساله به عنوان "خشونت عمده در خاورمیانه" یاد کرد.

این فیلسوف امریکایی گفت: "هدف اصلی نتانیاهو و تندروهای کنگره که اکثرا جمهوریخواه هستند، آن است که هرگونه مذاکره احتمالی را که می‌تواند به حل مناقشات موجود با ایران بیانجامد، تضعیف کنند."

چامسکی افزون بر این، آنچه را که خشونت مکرر واشنگتن و تل‌آویو در خاورمیانه و تجاوز به این منطقه نامید، محکوم کرد.

دور جدید مذاکرات نمایندگان ایران و امریکا درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی سه‌شنبه در شهر مونتروی سوئیس برگزار شد.

تهران و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و امریکا به اضافه آلمان برای یافتن راه حل سیاسی مناقشات بر سر برنامه هسته‌‌ای ایران تا پایان ماه مارس تا کنون چندین بار با هم مذاکره کرده‌اند.


انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار