مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۹۸ درصد از صنایع این استان مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

هاشم علایی امروز در بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل گفت: صنایع کوچک به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و خلق درآمد دارد و حمایت از این نوع صنایع منجر به افزایش صادرات کشور خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: بیش از ۹۳ درصد از صنایع کشور و ۹۸ درصد از صنایع این استان متعلق به صنایع کوچک و متوسط است که این آمار نشان از اهمیت بیشتر این صنایع در اقتصاد کشور دارد.
به گفته او، حمایت از حضور واحد‌های تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی، شبکه‌بندی و اجرای خوشه‌های صنعتی، برگزاری تور‌های صنعتی، حمایت از واحد‌های دانش بنیان و فناور از جمله برنامه‌های این شرکت برای تسهیل و توسعه صادرات در استان بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: برخی از صاحبان صنایع شناخت کافی از بازاریابی و صادرات ندارند؛ بنابراین تلاش می‌شود در قالب شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها به صادرات این واحد‌های تولیدی کمک شود.
علایی بیان کرد: با حمایت‌های انجام شده شاهد تشکیل سه کنسرسیوم صادراتی فرش دستبافت، پلاستیک و لبنیات و ۲ شرکت مدیریت صادرات در استان اردبیل هستیم تا ضمن برطرف کردن مشکلات، شاهد افزایش صادرات واحد‌های تولیدی به کشور‌های هدف باشیم.
او ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای افزایش شرکت‌های مدیریت صادرات در استان افزود: دارا بودن مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان، ظرفیت بسیار مناسبی را برای توسعه صادرات استان اردبیل فراهم کرده و باید از این ظرفیت مهم به نحو مطلوب استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.