مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۵۰ صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ور نیمه نخست امسال خبر داد.

کلیم اله وثوقی صبح امروز در بازدید از مرز بیله‌سوار با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته ۳۷۴ هزار و ۸۴۳ تن کالا از این مرز صادر شده، گفت: این میزان کالا توسط ۱۶ هزار و ۷۸۲ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار صادرات شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه پارسال که ۲۴۹ هزار و ۵۸۴ تن کالا از مرز بیله‌سوار صادرات شده بود، افزایش ۵۰ درصدی را شاهد هستیم، افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب‌زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل است.
او در ۶ ماهه گذشته واردات ۱۷ هزار و ۸۸۰ تن کالا را توسط ۸۷۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یادآور شد و گفت: نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۲ هزار و ۸۲۰ تن کالا وارد شده بود افزایش ۳۹ درصدی را شاهد هستیم.
وثوقی از ترانزیت ورودی ۱۹۸ هزار و ۲۰۷ تن کالا از مرز بیله‌سوار در مدت یاد شده خبر داد و افزود: این میزان کالا توسط ۹ هزار و ۳۲۹ دستگاه کامیون به‌صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.
او با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته ۳۸۳ هزار تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۵۵۷ دستگاه کامیون از مرز به یله سوار ترانزیت خروجی شده ادامه داد: نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۱۴ هزار و ۸۷۶ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.