اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار زرد شماره ۱۸ از کاهش محسوس دمای هوا و احتمال بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این استان خبر داد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، امروز (چهارشنبه ۲۵ مهر) آسمان استان نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی با افزایش ابر خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه از روز پنجشنبه (۲۶ مهر) با وزش باد‌های جنوبی (گرمیج) گاهی با سرعت تند تا شدید، افزایش نسبی دمای هوا و رخداد گردوخاک موقتی تا روز جمعه (۲۷ مهر) در مناطق مرکزی و جنوبی استان پیش‌بینی شده است.

اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل حاکی است از اواخر وقت روز جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه، ضمن افزایش ابر، بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، بارش برف (در ارتفاعات و مناطق کوهستانی) و کاهش محسوس دمای هوا (بویژه طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه) انتظار می‌رود.

با توجه به پیش بینی فوق، رعایت توصیه‌های صادر شده در هشدار هواشناسی سطح زرد (شمارة ۱۸) تاکید و تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روز‌های آینده لحاظ خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.