مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۷۸ میلیون دلار کالا از این استان صادر شده است.

مسعود ایرانی گفت: وزن کالا‌های صادر شده از واحد‌های تولیدی استان اردبیل در نیمه نخست امسال بر اساس عملکرد گمرکات این استان افزون بر ۱۵۶ هزار تن بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: سیب‌زمینی، مصالح ساختمانی، شیشه، کاشی، شمش، ام‌دی‌اف، پلاستیک، اسباب‌بازی، میوه و تره‌بار و سایر تولیدات صنعتی بیشترین حجم کالا‌های صادراتی از این استان را شامل می‌شود.
به گفته او، همچنین در بازه زمانی مورد اشاره ۱۰۶ میلیون دلار کالا با وزن بیش از ۱۵ هزار تن به استان وارد شده که بیشتر شامل مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
ایرانی افزود: اداره توسعه بازرگانی خارجی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در این مدت نسبت به صدور ۲۳۹ فقره کارت بازرگانی و تمدید ۱۴۱ فقره کارت بازرگانی اقدام کرده که نشان دهنده رونق فعالیت‌ها در این حوزه است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.