رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خواستار تامین سوخت دوم در گلخانه‌ها و مرغداری‌های فعال در این استان شد.

نوبخت اژدری گفت: به علت پیش‌بینی کاهش دما و بارش برف، میزان مصرف سوخت گاز در منازل بالا رفته و به دلیل سردسیر بودن استان، امکان کاهش افت فشار و حتی قطعی گاز مصرفی در واحد‌های تولیدی کشاورزی از جمله واحد‌های گلخانه‌ای و مرغداری‌ها دور از انتظار نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با توجه به شرایط موجود به تمام متولیان واحد‌های گلخانه و مرغداری‌های فعال در استان اردبیل توصیه می‌شود که به فکر تامین سوخت دوم و جایگزین برای واحد‌های تحت مدیریت خود باشند.
به گفته او، در این شرایط خاص باید با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم جلوگیری از غیرفعال شدن واحد‌های تولیدی و صنعتی بخش کشاورزی ضروری است و متولیان این واحد‌ها با تهیه سوخت ذخیره، از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند.
اژدری افزود: تجربه مدیریت واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی در سال‌های گذشته نشان داده که پیشگیری از خسارت‌های ناگوار همواره بهترین راهکار برای حفاظت از واحد‌های تولیدی این بخش است.
او همچنین گفت: مالکان و صاحبان ماشین‌آلات کشاورزی موتوری از جمله تراکتور و دارندگان سامانه‌های نوین آبیاری و نیز بهره‌برداران باید این تجهیزات و تاسیسات را به صورت مرتب کنترل کنند تا به علت یخ‌زدگی و ترکیدگی دچار خسارت نشود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با توجه به آمادگی شرکت نفت استان، متولیان هر چه سریع‌تر در واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای و مرغداری خود نسبت به ذخیره‌سازی سوخت دوم حداقل به میزان ۲ هفته مصرف اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.