معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه داستان کوتاه درباره قهرمانان، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و آینده این استان به همت اعضای "نویسنده شو" به نگارش درآمده و در آینده نزدیک به چاپ خواهد رسید.

مرتضی خسروی اظهار کرد: در چشم انداز تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی در رویدادهای آتی به قصه‌ها، داستان‌های شفایی و بومی محلی سیستان و بلوچستان خواهیم پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه اسطوره‌ها، قهرمانان و داستان‌های تاریخی سیستان و بلوچستان را دستاویز نوشتن داستان‌ها و رویدادها قرار خواهیم داد، افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی در یک سال اخیر با نگاه تربیت داستان نویس، دوره‌های آموزشی و تربیت داستان نویس با عنوان "نویسنده شو" را برگزار کرد.

به گفته معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در چشم انداز کار داستانی علاوه بر تربیت داستان نویس، تولید اثر درباره موضوعات مرتبط این استان و فرهنگ مردم این منطقه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه داستان نویسی با موضوع پیامبر اکرم(ص) با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان و نهاد عمومی کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان برگزار شد و در صدد هستیم یک مجموعه داستان با موضوع پیامبر(ص) توسط اعضای بورسیه شده در طرح "نویسنده شو" به نگارش درآید.

خسروی تصریح کرد: دوره "نویسنده شو" متشکل از ۲۰ داستان نویس نوجوان و جوان است که به صورت بورسیه در این دوره پذیرفته شدند و زیر نظر ۲ مدرس و داستان نویس برجسته کشور معصومه میر ابوطالبی و مهدی کفاش آموزش می‌بینند.

وی بیان کرد: امیدواریم در آینده با تعریف یک رویداد مهم در سطح ملی در موضوع داستان، فرآیند رشد و تحول داستان در سیستان و بلوچستان را به کمال برسانیم و سال آینده تولید داستان‌های بلند را توسط اعضای "نویسنده شو" داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار