فرماندار سیب و سوران گفت: باید کلاس‌های آموزشی باهدف آشنایی خانواده‌ها و نسل جوان با فضای مجازی و معرفی آسیب‌ها برگزار شود؛ زیرا فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای نوجوانان و دانش‌آموزان است.

فرشاد گرگیج در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سیب و سوران هجمه فرهنگی و نداشتن برنامه را دو علت بروز آسیب اجتماعی دانست و بیان کرد: عدم توانایی ارتباط با نسل جوان و گفتمان مؤثر در خانواده از مشکلات جامعه است.

وی افزود: با فراگیریِ نهضت مردمی مقابله با آسیب‌های اجتماعی و هموارسازی مسیر مشارکت فعال و هدفمند مردم در کمک به حاکمیت، بتوان در موضوعات و مشکلات مختلف اجتماعی نظیر اعتیاد و آسیب‌های استفاده نادرست از فضای مجازی گام‌های مؤثری برداشت.
 
رئیس ستاد امور جوانان سیب و سوران با اشاره به تهدیدات و فرصت‌های استفاده از فضای مجازی، گفت: کلیه دستگاه‌های شهرستان گام مؤثری در جهت پیشبرد اهداف این کمیته در حوزه فضای مجازی و نحوه استفاده صحیح آن به‌ویژه هوش مصنوعی بردارند.
 
وی با بیان اینکه بجای اعمال محدودیت در استفاده جوانان از فضای مجازی باید شیوه درست استفاده‌کردن از این فضا را به آنها آموزش داد، عنوان کرد: باید کلاس‌های آموزشی باهدف آشنایی خانواده‌ها و نسل جوان با فضای مجازی و معرفی آسیب‌ها برگزار شود؛ زیرا فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای نوجوانان و دانش‌آموزان است.
 
محمدرضا خاکی زهی دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن تشکر از حضور مدیران و قدردانی از حمایت‌های ویژه رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان و کمیته امداد و بهزیستی که برنامه‌های تهیه جهیزیه زوج‌های جوان و همچنین ایجاد مراکز ترک اعتیاد را فراهم آورند، گفت: تمامی ادارات باید به حمایت از جوانان برنامه‌های خود را در هفته تربیت‌بدنی  که از ۲۶ مهرماه  تا ۲ آبان است اجرا کنند.
 
وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی و جوانان ۲ مقوله مهم اکنون جامعه و التهابات موجود از آسیب‌های اجتماعی نشئت‌گرفته است.
 
محمدرضا خاکی زهی در ادامه با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی، افزود: شناسایی و نیازسنجی جامعه، تربیت افراد متخصص جهت تولید محتوایی فاخر، تربیت‌مدرس فضای مجازی جهت ارتقا سواد رسانه‌ای جامعه و جوانان و مسئولیت اجتماعی و آگاه‌سازی عموم جامعه از تهدیدهای خانواده در فضای مجازی برنامه‌های این کارگروه است که به نحو احسن باید انجام گردد.
 
برقراری شبکه‌سازی هماهنگ در حوزه فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی هوش مصنوعی مناسب و کاربردی برای بالابردن سطح دانش و مهارت نوجوانان و جوانان، بهره‌گیری مطلوب از اساتید و ظرفیت‌های موجود شهرستان برای ساماندهی فضای مجازی و همچنین اجرای برنامه‌های هماهنگ از جمله موضوعات مطرح شده در کمیته تخصصی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار