مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۸۵۶ میلیارد ریال غرامت به چهار هزار و ۹۳۹ خسارت دیده ناشی از مخاطرات طبیعی سیل و زلزله در استان، توسط صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان پرداخت شده است.

مجید محبی اظهار کرد: این میزان پرداختی به منظور جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از مخاطرات طبیعی منازل مسکونی دارای انشعاب برق در جریان حوادث و سوانح غیرمترقبه رخ داده در سطح سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، بویژه در چهار حادثه سیل و زلزله رخ داده در سال گذشته و جاری بوده است.

وی افزود :با توجه به پیگیری مستمر مسائل مربوط به آسیب‌دیدگان سیل اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳، اطلاعات خسارت دیدگان در اسرع وقت ثبت، ارزیابی و در مرحله پرداخت قرار گرفته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حداکثر تعهد صندوق به ازای هر واحد مسکونی در هر سال، به تصویب هیات دولت می‌رسد، ادامه داد: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان به منظور جبران بخشی از خسارت‌های مالی، حوادث طبیعی از جمله؛ سیل، زلزله، توفان، رانش زمین، صاعقه، ریزش کوه، دریا لرزه (سونامی) و سنگینی برف را زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این صندوق تمامی واحدهای مسکونی و غیرمسکونی دارای انشعاب قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع هر یک از حوادث طبیعی وجود دارد را زیر پوشش بیمه پایه حوادث طبیعی ساختمان قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار