رسانه‌ها تائید کردند که سهم اقتصاد آمریکا از اقتصاد جهانی در پایان دوره ریاست جمهوری جو بایدن به کمتر از ۱۵ درصد خواهد رسید.

سهم آمریکا از اقتصاد جهانی برای اولین بار در دوره ریاست جمهوری جو بایدن به کمتر از ۱۵ درصد کاهش یافت و در پایان دوره ریاست جمهوری او به کمترین میزان در تاریخ مدرن یعنی به ۱۴.۷۶ درصد خواهد رسید.

براساس گزارش النشره، آژانس خبری نووستی با استناد بر داده‌های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام کرد که سهم آمریکا در تولید ناخالص داخلی جهانی بر اساس برابری قدرت خرید ۲۰.۱۶ درصد در سال ۱۹۹۰ محاسبه شده است و سپس در سال ۱۹۹۹ با ۲۱.۰۱ درصد، تولید اقتصاد آمریکا به ۹.۶ تریلیون دلار و کل تولید جهان ۴۵.۸۵ تریلیون دلار رسید.

این آژانس در ادامه گزارش خود توضیح داد که اما سهم آمریکا از اقتصاد جهانی با کاهش اصلی در دوره ۲۰۰۶-۲۰۰۸ یعنی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما روبرو شد و سال به سال کمتر می‌شد تا اینکه در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، توانست مجموعا ۰.۳۱ درصد افزایش یابد و به ۱۶.۲۶ درصد رسید.

شایان ذکر است که طی چند سال گذشته اقتصاد آمریکا به شدت دچار افول شده و دیگر همانند گذشته نیست، هزینه های زندگی به دلیل تورم بالا برای مردم آمریکا بسیار سرسام آور شده و بدهی‌های دولت به بالاترین میزان خود رسیده که نشان از شکست سیاست‌های اقتصادی دولتمردان آمریکا دارد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار