نخست وزیر مالزی تاکید کرد که اعضای بریکس برای کاهش وابستگی به دلار باید از ارز‌های ملی خود استفاده کنند.

انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد که گروه بریکس ابزار مهمی برای کاهش وابستگی کشور‌ها به دلار است.

براساس گزارش اسپوتنیک، انور ابراهیم در گفتگو با ریانووستی و شبکه آر‌تی در حاشیه مجمع اقتصادی شرق ۲۰۲۴ درباره آنچه که مالزی می‌تواند به کشور‌های بریکس ارائه دهد و در ازای آن چه انتظاراتی دارد، به استفاده از ارزهای ملی اشاره کرد و گفت: ما در گذشته درباره استفاده از ارز‌های محلی که با چین مذاکراتی انجام دادیم. 

او افزود: همچنین با اندونزی و تا حدودی با تایلند و در حال مذاکره با هند هستیم، اما هنوز هم به شدت به دلار متکی هستیم، اما حداقل برای کاهش تأثیر، باید خیلی تلاش کنیم و مبادله با ارزهای محلی را انجام دهیم.

او افزود: بریکس البته ابزار دیگری برای این کار (کاهش وابستگی کشور‌ها به دلار) است و اینجاست که قطعاً از بریکس سود خواهیم برد.

مجمع اقتصادی شرق ۲۰۲۴ از ۳ تا ۶ سپتامبر در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره راسکی در شهر ولادی وستوک روسیه برگزار می‌شود. موضوع اصلی امسال این است: خاور دور ۲۰۳۰، بیایید برای ایجاد فرصت‌ها به نیرو‌ها بپیوندیم. 

در همین راستا یکی از اهداف اصلی اتحاد تجاری بریکس، تمایل به جایگزینی دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی و پایان دادن به اتکای بیش از حد به دلار در سیستم مالی جهانی است. کشورهای بریکس استدلال می‌کنند استفاده جهانی از دلار به آمریکا قدرت اقتصادی، بازاری و سیاسی نابرابر می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار