یک مورخ معروف فرانسوی تایید کرد که شکست آمریکا در درگیری اوکراین منجر به تجزیه ناتو و رهایی اروپا از چنگال واشنگتن خواهد شد.

امانوئل تود، مورخ معروف فرانسوی تایید کرد که شکست آمریکا در درگیری اوکراین منجر به تجزیه ناتو و رهایی اروپا از ظلم آمریکایی خواهد شد.

براساس گزارش اسپوتنیک، تود گفت: نتیجه این درگیری سرنوشت اروپا را رقم خواهد زد، اگر آمریکا شکست بخورد، ناتو متلاشی خواهد شد و اروپا آزاد خواهد شد. 

به نظر او، آمریکا از درگیری در اوکراین استفاده کرد و پروژه «نورد استریم» (دو خط لوله گاز روسیه) را تضعیف کرد تا آلمان را مجبور کند از روسیه فاصله بگیرد.

او در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا افزود: در مرحله دوم، مرحله شکست آمریکا، کنترل آمریکا بر اروپا از بین می‌رود و آلمان و روسیه دوباره به هم نزدیک می‌شوند.

گفتنی است؛ انفجار‌ها در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا، نورد استریم ۱ و ۲ در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد و آلمان، دانمارک و سوئد اقدامات عمدی خرابکارانه را رد نکردند.

Nord Stream AG، شرکتی که خط نورد استریم را اداره می‌کند، در آن زمان گزارش داد که تخریب خطوط لوله گاز بی‌سابقه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است.

دادستانی کل روسیه پرونده‌ای را در رابطه با یک اقدام تروریستی بین المللی در رابطه با حمله به این دو خط باز کرد و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که روسیه در چندین نوبت اطلاعات مربوط به انفجار در خطوط  نورد استریم  را درخواست کرده، اما هرگز آن را دریافت نکرده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۳
وقتی اروپا هم اسیر آمریکاست وای به حال بقیه
آخرین اخبار