گزارش‌ها نشان می‌دهد حملات صهیونیست‌ها به مدارس غزه می‌تواند کودکان و نوجوانان فلسطینی را تا مدت‌ها از تحصیل دور کند.

بر اساس گزارش مشترکی که توسط آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و محققان دانشگاه کمبریج نوشته شده، جنگ غزه به کودکان این منطقه آسیب زده و نسل آنان را به طور جدی تهدید می‌کند.

به گزارش اسکای نیوز، این گزارش بیان می‌کند که بیش از ۹۰ درصد مدارس غزه آسیب دیده اند و بسیاری از آنان قابل تعمیر نیستند. در ادامه این گزارش گفته شده است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت (آتش‌بس فوری و تلاش بین‌المللی برای بازسازی غزه) دانش‌آموزان دو سال یادگیری در مدرسه را از دست می‌دهند و در صورتی که جنگ تا سال ۲۰۲۶ ادامه پیدا کند، ممکن است کودکان و نوجوانان ۵ سال از تحصیل دور شوند. 

«ما‌ها شعیب» مدیر مرکز مطالعات لبنان می‌گوید: «چشم انداز آینده برای نوجوانان و کودکان غزه در حال خاموش شدن است و یافته‌های ما نشان می‌دهد که این افراد در حال از دست دادن امید خود [برای رفتن به مدرسه و دانشگاه] هستند». 

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک و ۴۰۰ معلم در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. 

امجد برهم، وزیر آموزش و پرورش فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۹۰ درصد مدارس غزه ویران شده و بقیه به عنوان پناهگاه آوارگان تغییر کاربری داده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار