مسئول تجاری و اقتصادی سفارت چین در کابل در دیدار با وزیر آب و انرژی طالبان بر سرمایه گذاری این کشور در پروژه های تولید انرژی افغانستان تاکید کرد.

عبداللطیف منصور وزیر آب و انرژی طالبان با ماچنگوانگ مسئول تجاری و اقتصادی سفارت چین در افغانستان و مسئولین شرکت پاور چاینا دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت آب و انرژی طالبان، در این دیدار دو طرف پیرامون همکاری‌های مشترک در راستای اجرای پروژه‌های تولید انرژی در افغانستان نیز تبادل نظر کردند.

منصور در این دیدار از انجام هرگونه همکاری در راستای فراهم‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های تولید انرژی از سوی این وزارتخانه به آنها اطمینان داد و به تسریع آغاز عملی همکاری‌های مشترک تأکید کرد.

از سوی دیگر، مسئول اقتصادی سفارت چین وعده داد کشور چین به همکاری در راستای اجرای پروژه‌های تولید انرژی از منابع مختلف در افغانستان مصمم است و در آینده نزدیک گام‌های عملی را در این راستا خواهد برداشت.

پیش از این، سومین نشست افغانستان و چین برگزار شده بود و مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

در این نشست همچنین درباره افزایش تجارت، استخراج معادن از جمله معدن مس عینک، ارتقای ظرفیت کارمندان ادارات طالبان گفتگو شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.