معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مرکز غیرمجاز درمان طب سنتی در یکی از واحد‌های اداری مجتمع تجاری شهر قزوین شناسایی و پلمب شد.

دکتر مریم نورخیز محجوب معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کارشناسان اداره نظارت بر فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو به همراه پلیس امنیت عمومی، یک مرکز درمانی غیرمجاز به صورت مخفیفانه و بدون مجوز در یکی از واحد‌های اداری مجتمع تجاری شهر قزوین را شناسایی کردند.

این مسئول اضافه کرد: این واحد به عرضه انواع عرقیات و دارو‌های گیاهی غیرمجاز و درمان برای افراد اقدام می‌کرد که پس از پلمب و تشکیل پرونده برای متخلف، متصدی جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ادامه داد: انجام این قبیل مداخلات درمانی، بدون تخصص لازم عواقب خطرسازی را به دنبال خواهد داشت و تنها افرادی مجاز به ارائه خدمات درمانی هستند که تخصص لازم را داشته و در مکان ویژه اقدام به چنین خدمات کنند.

دکتر محجوب بیان کرد: با گسترش تمایل برخی از مردم به اقدامات درمانی با روش طب سنتی، مراجعه به متخصصان طب سنتی و مراکز مجاز و دارای پروانه توصیه می‌شود.

شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه خدمات رسانی درمانی و فروش دارو‌های گیاهی غیرمجاز م توانند با سامانه ۱۹۰ وزرات بهداشت تماس گرفته تا پیگیری و بررسی‌های لازم صورت گیرد.

برچسب ها: غذا و دارو ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار