معاون گردشگری کشور گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تا کنون با تشکیل ۲۵ میز تخصصی تلاش برای متنوع کردن محصولات گردشگری کرده است.

 علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه در مراسم مسابقه و جشنواره طعم امید ۲ (طعم گردشگری با افراد تأثیرگذار دارای معلولیت) گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تشکیل میزهای تخصصی تلاش برای متنوع کردن محصولات گردشگری می‌کند، همچنین تاکنون بیش از ۲۵ میز تخصصی محصولات خودشان را عرضه می‌کنند. میز گردشگری غذا و میز گردشگری دسترس‌پذیر جشنواره‌های مختلفی برگزار کردند که یکی از آن‌ها با عنوان طعم امید با هدف معرفی ظرفیت افراد دارای معلولیت در حوزه گردشگری اجرا شده است.

او افزود: گردشگری غذا یکی از ظرفیت‌های مهم کشور است، بسیاری از شهرهای ایران از جمله رشت و کرمانشاه جزو شهرهای خلاق غذا معرفی شدند و با توجه به ظرفیتی که افراد دارای معلولیت دارند امروز شاهد برگزاری جشنواره طعم امید ۲ هستیم، این جشنواره با تمرکز با استان تهران و اثبات این موضوع که ایده  برای استفاده از ظرفیت و ارائه بسته جدید گردشگری مؤثر است.

شالبافیان تصریح کرد: جشنواره طعم امید ۲ به منظور ایجاد رقابت بین استان‌ها با هدف متنوع کردن محصولات گردشگری برگزار شده است. همچنین قرار است جشنواره طعم امید ۳ با محوریت استان‌های غرب کشور و با  تمرکز بر استان کرمانشاه برگزار شود.

مغاون گردشگری کشور گفت: یکی از اهداف اصلی گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به مناطق مختلف کشور، آشنایی با ظرفیت‌ها، آداب و روسوم گردشگری و فرهنگ‌های  مرتبط با غذاست که افراد دارای معلولیت به خوبی می‌توانند این ظرفیت را به گردشگران معرفی کنند.

مراسم مرحله نهایی مسابقه و جشنواره طعم امید ۲ (طعم گردشگری با افراد تأثیرگذار دارای معلولیت) با حمایت فدراسیون گردشگری خوراک، میز گردشگری دسترس‌پذیر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه برگزار شد.

مرحله نهایی مسابقه و جشنواره طعم امید ۲، میان نفرات برتر مسابقه استانی طبخ غذاهای سنتی منطقه شمال کشور استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و تهران برگزار شد.

در پایان مراسم، مریم گیلانی لاریمی، مریم مستوفی و زینب بابایی زیارتی به‌عنوان نفرات اول معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار