معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت:عملیات مرمت و سامان‌دهی مسجد تاریخی و ثبت ملی شده قلعه‌جوق در شهرستان سراب آغاز شد.

نواداد با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مساجد تاریخی به‌ عنوان کلید ماندگاری هویت و فرهنگ دینی روستا‌ها گفت: در راستای حفاظت و پاسداری از هویت و فرهنگ دینی در روستاها عملیات سامان‌دهی و مرمت مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق شهرستان سراب آغاز شد.

 نواداد ادامه داد: قرارداد ساماندهی و مرمت این مسجد تاریخی با برآورد اولیه بالغ بر یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان منعقد شده و مرمت و استحکام‌بخشی دیوارها، نماچینی و نماسازی دیوار‌های بیرونی مسجد، نصب درب و پنجره‌های چوبی از سرخط‌های مهم عملیاتی این طرح است.
 
او افزود: همچنین دوخت و دوز ترک‌ها، برچیدن الحاقات و تراشیدن اندود‌های سیمانی، اجرای اندودکاری مجدد فضای داخلی و اجرای رنگ بر روی بخش‌های چوبی مسجد از سایر سرخط‌های پروژه ساماندهی و تعمیر مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق سراب است.
 
نواداد با تاکید بر اهمیت ساماندهی مساجد تاریخی روستا‌ها گفت: حفاظت از مساجد تاریخی روستاها ضمن حفظ معماری و ارزش‌های دینی به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی کمک کرده و به عنوان نماد‌های معنوی در پیوند‌های اجتماعی و انتقال میراث فرهنگی به نسل‌های آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار