مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مرمت و ساماندهی مساجد تاریخی حاجی غنی، چوپور (سیدالشهدا)  و میل‌لی تبریز در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: مساجد تاریخی تبریز به سبب قدمت و معماری منحصربه فرد، همواره مورد توجه پژوهشگران، متخصصان و گردشگران بوده است که معاونت میراث فرهنگی این اداره کل نیز در سال‌های اخیر اجرای عملیات مرمتی در مساجد تاریخی را تسریع بخشیده تا دسترسی علاقه‌مندان به این مواریث تاریخی و معنوی را سهولت بخشد.

او در ادامه به مرمت ۳ مسجد تاریخی تبریز اشاره کرد و گفت: طی سال جاری مرمت و ساماندهی سه مسجد تاریخی حاجی غنی، چوپور (سیدالشهدا) و میل لی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

او در خاتمه به اهم اقدامات مرمتی ساماندهی و مرمت ۳ مسجد تاریخی تبریز اشاره کرد و گفت: در این راستا اقداماتی نظیر مرمت نما‌های آجری و سنگی، مرمت و بازسازی عایق رطوبتی پشت بام‌ها، کفسازی با سنگ اسپراخون و آجر و همچنین محوطه سازی و ساماندهی فضا‌های جنبی توسط متخصصان میراث‌فرهنگی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.