وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه گردشگری ضامن صلح و امنیت است، گفت: جهان ایران را از دریچه میراث و هنر ایرانیان مطالعه کند.

سیدرضا صالحی امیری عصر چهارشنبه ٢٨ شهریور در آیین تودیع و تکریم وزیر پیشین جدید میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی که در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: امروز دولت در هفته وحدت با انتخاب یک استاندار اهل سنت یک پیام داد که «همه ایرانیان، منهای قومیت و نژاد و مذهب با هم در کنار هم و با هم برابرند.»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تعبیر و مفهوم وفاق و گفتمان در دولت چهاردهم گفت: جامعه امروز دیگر تحمل فشار و افشاگری را ندارد. برای خدمت به مردم و برای توسعه و پیشرفت ایران به وفاق نیازمندیم، باید به متن بپردازیم یعنی که توسعه و تعالی ایران و وفاق یعنی همگرایی همه اقشار در مسیر توسعه و پیشرفت ایران.

صالحی امیری با بیان اینکه جهان نباید ایران را از دریچه دانش دفاعی و موشکی و هسته‌ای ببیند، بلکه باید جهان ایران را از دریچه میراث و هنر مطالعه کند، گفت: گردشگری ضامن صلح و امنیت مردم در منطقه و جهان است.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: میراث فرهنگی باعث سربلندی و ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان است، برای تعالی و توسعه ایران باید موانع را برداریم و مانع مهاجرت شویم. باید تلاش کنیم نسل جدید ما به گذشته ایران افتخار کنند و به آینده امیدوار باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار