رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استان قم با دارا بودن هفت هزار واحد دامپروری از مهمترین قطب‌های پرورش دام کشور به شمار می‌آید.

محمد رضا حاجی رضا  با اشاره به وضعیت قم در حوزه دام اظهار کرد: قم یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه دام به شمار می‌آید و دامداران پرورش دهنده دام شیری این استان در طول سالیان متمادی توانسته‌اند حجم قابل توجهی از شیر و محصولات لبنی مورد نیاز مردم را تولید کنند.

وی با بیان این که به صورت میانگین سالانه بیش‌از ۱۵۰ هزار تُن شیر در این استان تولید می‌شود، افزود: طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ایجاد واحد‌های صنایع غذایی به‌منظور فرآوری صنعتی شیر تولید شده در دامداری‌های استان صورت گرفته‌است و اکنون واحد‌های صاحب نامی در این عرصه فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۳۰ هزار راس دام شیری در قم موجود است که بخش بزرگی از آن، نزدیک به ۲۵ هزار راس به صورت صنعتی و حدود پنج هزار راس نیز به صورت سنتی در واحد‌های دامپروری این استان پرورش می‌یابند.

وی ادامه داد: تامین امنیت غذایی، مهمترین اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی است و در همین رابطه تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود از دامداران استان که نقش بسیار مهمی در تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم قم دارند در حوزه‌های مختلف از جمله ارائه مشاوره‌های فنی لازم و همچنین معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی حمایت کنیم.

حاجی رضا تصریح کرد: قم با دارا بودن هفت‌هزار واحد دامپروری از مهمترین قطب‌های پرورش دام کشور به شمار می‌آید که در همین رابطه و به‌منظور تقویت بخش دامپروری استان، مشاوره‌های تخصصی در زمینه اصلاح نژاد، بهسازی جایگاه دام، بهبود تغذیه، پرورش دام و سایر موارد مورد نیاز دامداران از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم به ایشان ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم اظهار داشت: ۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

وی با اشاره به اشتغالزایی در حوزه دامپروری قم افزود: نزدیک به ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۳۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در بخش دامپروری قم مشغول به‌کار هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره تولیدات در بخش‌های کشاورزی استان گفت: مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار