معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اهمیت توجه به نیاز‌های امروز شهر قم در تدوین طرح جامع گفت: همراهی بیشتر با مدیریت شهری و تسریع در فرایند‌های تدوین طرح جامع شهر قم ضروری است.

به نقل از شهرداری قم،مجید متین‌فر در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به همکاری‌های دو سال اخیر اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: همکاری اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری قم در دو سال گذشته دوران طلایی را برای شهر رقم‌زده است.

وی از اجرای پروژه‌های چند دهه راکد قم خبر داد و افزود: این دو سال اخیر اداره کل راه و شهرسازی در تعامل با شهرداری قم دوران طلایی را رغم زد و پروژه‌های که چند دهه بلاتکلیف مانده بود به ثمر رسید و اراده در سطح استان برای پیشبرد وجود داشت.

اهمیت همراهی در اجرای ۱۰ پروژه هسته مرکزی شهر قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: امیدواریم در آینده نیز این هم‌دلی در ۱۰ پروژه کلیدی شهر که مشکلات هسته مرکزی شهر را حل می‌کند به ثمر برسد و شاهد شکوفایی محدوده پیرامون حرم مطهر و بافت فرسوده شهر باشیم.

متین‌فر به لزوم بازنگری اساسی و مطابق با نیاز‌های به‌روز طرح جامع شهر اشاره و عنوان کرد: چشم‌انداز و رشد و پیشرفت هر شهر را طرح جامع شهر مشخص می‌کند و این موضوع تحت شعاع یک سری فعالیت‌های روزمره اداره کل راه و شهرسازی قرارگرفته و درخواست تسریع در آن را داریم.

وی اضافه کرد: طرح پیشنهادات الحاقات شهر در شهرداری قم تدوین شده و پیشنهاد‌ها دسته بندی و آماده است و امیدواریم این طرح با همراهی مدیریت شهری زودتر به ثمر برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مشکلات دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان، گفت: تشکیل نشدن جلسات منظم در دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان باعث شده کار مردم ماه‌ها معطل بماند.

انتقاد از تعیین تکلیف نشدن بافت تاریخی شهر قم

متین‌فر سپس به مشکلات تعیین تکلیف نشدن بافت تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از معضلات هسته مرکزی شهر قم عدم تعیین تکلیف بافت فرسوده است که اجازه توسعه در مرکز شهر را نمی‌دهد و هنوز این موضوع در مدیریت استان به جمع‌بندی نرسیده است.

وی با ابراز تأسف از تعیین تکلیف نشدن بافت تاریخی هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: امروز شاهد خالی شدن هسته مرکزی شهر از سکنه و ایجاد مشکلات فرهنگی و شهری بسیاری برای شهر هستیم که نیاز به اراده مدیران استان برای حل این مشکل داریم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اضافه کرد: بسته تشویقی تعریف‌شده برای احیای بافت فرسوده دردی از مردم را دوا نکرده و کسی که بخواهد کار اجرایی در این محدوده انجام دهد انگیزه کافی پیدا نمی‌کند.

مشکلات جمع‌آوری ریل متروکه در قم

متین فر به مشکلات مردم در خصوص جمع‌آوری ریل راه‌آهن اشاره کرد و گفت: همچنین باید نسبت به حل مشکل جمع‌آوری ریل راه‌آهن نیز اهتمام ویژه داشته باشیم، اما هنوز صورت‌جلسه‌ای مبنی بر جمع‌آوری ریل راه‌آهن به شهرداری ابلاغ نشده و عزم جدی در استان برای اجرای این پروژه وجود ندارد درصورتی‌که پیمانکار آماده کار است.

وی افزود: اقدامات اولیه اجرای این پروژه انجام نشده و کار معطل شده است، مردم از گردوخاک معترض و خواستار بازگشت ریل هستند، باید مشکل مردم حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار