معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اعلام نارضایتی شدید شهروندان از اجرا نشدن پروژه‌های جایگزین ریل راه‌آهن متروکه گفت: این مشکل باید از سمت استان حل شود تا شهرداری بتواند پروژه‌های مورد نظر را در کمترین زمان ممکن اجرا کند.

 عباس حلوایی‌زاده صبح امروز در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با تشکر از همکاری اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری قم گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بخشی از اراضی برای بازآفرینی شهری تخصیص پیدا کرد و امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته شاهد تحقق این مصوبه باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به مشکلات مردم مربوط به جمع‌آوری ریل در منطقه هفت، افزود: جمع‌آوری ریل راه‌آهن متروکه کار بزرگی بود، اما تخصیص نیافتن اراضی معوض از سوی دولت و اجرای پروژه‌های این مسیر مردم این منطقه را دچار مشکلات زیادی کرده است.

حلوایی‌زاده عنوان کرد: شهرداری قم در دو مرحله با پیمانکار عقد قرارداد کرده، اما دستگاه قضائی به علت شکایت مالکان کار را تعطیل کرده و موجب ابطال قرارداد شهرداری قم با پیمانکاران شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اعتراض گسترده مردم نسبت به ایجاد گردوغبار در منطقه، ادامه داد: ایجاد گردوغبار و اجرا نشدن پروژه موجب نارضایتی گسترده مردم شده است و آنها خواستار بازگرداندن ریل راه‌آهن هستند.

حلوایی زاده خواستار تشکیل جلسه‌ای مشترک با همه نهاد‌های مرتبط با این جریان شد و تصریح کرد: رها شدن این پروژه موجب نارضایتی شدید مردم شده است و شهرداری نیز با حجم گسترده هزینه تملک نمی‌تواند کاری برای حل این مشکل انجام دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: این مشکل باید از سمت دستگاه‌های استانی و دولت حل شود تا شهرداری بتواند پروژه‌های مورد نظر شهری در این منطقه را در کمترین زمان اجرا و مشکلات این محدوده را ساماندهی کند.

عباس حلوایی‌زاده هفته گذشته نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در قم در مورد این مسئله گفت: با توجه با مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید در سال ۱۴۰۰ به استان قم، مصوب شد که ریل راه آهن از ایستگاه مرکزی قم تا ایستگاه جمکران به طول ۷ کیلومتر جمع آوری و زمین آن تحویل شهرداری قم شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: فارغ از اینکه ریل‌ها در زمان خودش از راه آهن‌جمع آوری نشد و شهرداری مکلف به جمع آوری شد و جمع آوری کرد، اما به کرات تاکید شده بود که زمین تحویل شهرداری شود و اگر معرض مالکی داشته باشد از ۸۰ هکتاری پردیسان که از بازپس‌گیری اراضی قرارادی که واگذاری آن مهلتش سپری شده تحویل دهد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: بلافاصله شهرداری سال در سال‌های ۱۴۰۰ و ۴۰۱ اقدام کرد و طراحی بسیار خوبی روی مسیر انجام شد. حتی قرارداد در دو مرحله حد فاصل مصلی تا فاز پنج عمار یاسر و از فاز پنج عمار یاسر تا خیابان رسالت، به مبلغ ۱۷ و ۳۳ میلیارد هم انعقاد کردیم، اما چون بحث رفع معرض مالکین برطرف نشد و زمین معرض به مالکین داده نشد به سرانجام نرسید.

حلوایی زاده با بیان اینکه، چون رفع معرض مالکین انجام نشد و کامل تحویل شهرداری نشد در دو سه مرحله کار را تعطیل کردند، گفت: متن مصوبه شفاف است و از روز اول همه می‌دانستند که ریل راه آهن زمینش مالک دارد و باید پاسخ مالکین و معوض مالکین داده شود.

او افزود: همه مکاتبات انجام شد، اما معاوض ملکی صورت نگرفت و همه این مسائل به راه و شهرسازی مربوط است و اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در زمینه ساماندهی مسیر ریل آهن متروکه قم عمل نکرده است.

 

برچسب ها: راه آهن ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.