معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به پروژه جمع‌آوری و ساماندهی مسیر ریل راه آهن متروکه گفت: بر اساس ابلاغیه سفر ریاست جمهوری، حل مشکلات معارضین ملکی خارج از وظایف شهرداری قم است.

عباس حلوایی با اشاره به پروژه ساماندهی مسیر ریل آهن متروکه قم اظهار کرد: با توجه به مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور شهید مصوب شد که سال ۱۴۰۰ مصوب شد که جمع‌آوری ریل از ایستگاه مرکزی قم تا ایستگاه جمکران به طول ۷ کیلومتر جمع‌آوری و زمین آن ضمن حل معضل تملک توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری قم تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه ریل‌ها در زمان خودش توسط اداره کل راه آهن جمع‌آوری نشد، افزود: شهرداری مکلف به جمع‌آوری این ریل‌ها شد و اقدامات لازم در دستور کار اجرایی قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: در مصوبات سفر ریاست جمهوری، اختصاص ۸۰ هکتار از اراضی دولتی برای معوض این پروژه تاکید شده بود که اجرایی نشد.

حلوایی‌زاده با اشاره طراحی پیاده راه برای بهسازی مسیر ریل تا بلوار پیامبر اعظم (ص) در دو مرحله گفت: شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اقدام به طراحی فضای سبز، مسیر پیاده راه در دو فاز کرده که در این مسیر اماکن فرهنگی، ورزشی برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه قرارداد این پروژه توسط شهرداری قم در دو مرحله حدفاصل مصلی تا فاز ۵ عمار یاسر و از بلوار عمار یاسر تا خیابان رسالت انجام و دو قرارداد ۱۷ میلیارد تومانی و ۳۲ میلیارد تومانی منعقد شد، خاطرنشان کرد: به‌دنبال حل نشدن مشکلات معارضین، در سه مرحله پروژه متوقف و کانکس پیمانکار جمع‌آوری شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یادآور شد: متن مصوبه سفر رئیس‌جمهور شهید به قم درباره بهسازی مسیر ریل متروکه شفاف است که بر اساس همین اداره راه و شهرسازی موظف به حل اراضی معارضین است.

حلوایی زاده اضافه کرد: با این وجود مکاتبه با تمام دستگاه‌های اجرایی انجام شده، اما هنوز مشکلات معارضین ملکی حل نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار