معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قم از اجرای پویش مشق سخاوت با هدف تأمین مایحتاج و لوازم التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش خبر داد.

محمد علیمرادی،معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی قم  با اشاره به فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی یک مرکز غیردولتی با مشارکت مردم است که تحت پوشش بهزیستی، در زمینه مسکن و اشتغال جامعه هدف فعالیت می‌کند.

وی افزود: جامعه هدف بهزیستی متشکل از کلیه معلولان عزیز، زنان سرپرست خانوار، زنان آسیب‌دیده، کودکان کار، کودکان بی‌سرپرست و ایتام و همچنین بهبود یافتگان اعتیاد می‌شود. بهزیستی با مشارکت و مساعدت مردمی و خیرین بزرگوار در صدد برطرف کردن مشکلات و نیاز‌های متنوع جامعه هدف بر می‌آید.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ قریب به ۷۲ میلیارد تومان از طریق خیرین به بهزیستی کمک شد. امسال هم مساعدت‌های خوب و ارزشمندی داشتیم به طوری که بسیاری از نیاز‌های جامعه هدف از طریق این بزرگواران برطرف شده است. 

وی از نحوه مشارکت‌های مردمی و نیاز‌های جامعه هدف که در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: کمک‌های ما در حیطه‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی است. کمک‌های دولتی صورت می‌گیرد، ولی کلیه نیاز‌های متنوع جامعه هدف را پوشش نمی‌دهد.

علیمرادی در تشریح پویش مشق سخاوت یادآور شد: بهزیستی پویشی با عنوان "مشق سخاوت" به جهت تأمین مایحتاج و لوازم التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش برای سال تحصیلی جدید آغاز کرده است، که خیرین عزیز می‌توانند با همراهی و مساعدت‌های خود پیش‌قدم شوند تا بخش اعظمی از مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان جامعه هدف برطرف شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم گفت: بازه زمانی مشارکت‌های مردمی در پویش مشق سخاوت تا اوایل مهرماه است، تا ما بتوانیم این اقلام را با رعایت تکریم این عزیزان، به موقع در اختیار جامعه هدف قرار دهیم تا در کنار همکلاسی‌های خود خجالت‌زده نشوند.

وی افزود: مردم عزیز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را بنام هدایای اداره کل بهزیستی استان قم به طرق شماره کارت هدایای بهزیستی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۶۱۸۲۵۸۸، شماره شبا ۳۲۰۱۰۰۰۰۴۱۷۶۰۳۴۵۴۱۸۸۶۹۹۹ و شماره حساب بهزیستی ۴۱۷۶۰۳۴۵۴۱۸۸۶۹۹۹ واریز کنند.

علیمرادی درباره بحث مشاغل و توانمندسازی ورود به عرصه اقتصادی اذعان کرد: هدف اصلی بهزیستی که به آن کمتر پرداخته می‌شود، بحث توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف است. این مهم یک فرآیند زمانبری است که نیاز به الزامات خود دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم بیان کرد: ما می‌توانیم از طریق اشتغال، پرداخت وام‌ها و تسهیلات مختلف از طریق کاریابی و برپایی بازارچه‌های گوناگون برای مددجویانی که تولیداتی دارند کمک‌رسانی داشته باشیم ما در مسئله‌ی مسکن می‌توانیم در بخشی از آورده‌ی مسکن مددجویان تا حدودی کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی تا جایی کمک می‌کند که جامعه هدف توانمند شوند و وابستگی آنها به دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی کمتر شود تا به سمت استقلال و خوداتکایی پیش روند. به افرادی که مجوز فنی و حرفه‌ای یا جواز کسب دارند، وام اشتغال نیز پرداخت می‌شود. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار