یک مقام ارشد حماس از عدم تغییر در مذاکرات آتش‌بس خبر داد و بر مواضع پیشین جنبش در خصوص خروج کامل اشغالگران از نوار غزه تاکید کرد.

اسامه حمدان، عضو دفتر سیاسی حماس پیرامون مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که هیچ تحولی در توافق صورت نگرفته و واشنگتن فشار کافی بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد نمی‌کند تا دستیابی به آن ممکن شود.

به گزارش الجزیره، حمدان موضع جنبش در خصوص توافق را تکرار کرد و گفت که نیازی به پیشنهاد جدید نیست، بلکه تلاش بیشتری مورد نیاز است تا نتانیاهو برای پذیرش توافق پیشین تحت فشار قرار گیرد.

این مقام ارشد حماس همچنین گفت: موضع ما در مورد کریدور فیلادلفی روشن است. ما هر وضعیتی که اجازه حضور اشغالگران در آنجا را می‌دهد، رد می‌کنیم. خروج از این کریدور بخشی از روند خروج کلی از نوار غزه است که قبلاً روی آن توافق شده بود.

حمدان همچنین گفت: ۶ اسیر که اجساد آنها توسط نیرو‌های صهیونیست کشف شده، «براثر گلوله باران نظامیان اسرائیل، تیراندازی آنان یا در جریان درگیری» کشته شده‌اند. 

پس از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی اجساد شش اسیر کشته شده در غزه را کشف کرد، یک منبع آگاه از مذاکرات روز یکشنبه به سی ان ان اعلام کرد: اینکه چگونه گفتگو‌ها تحت تاثیر این رخداد قرار خواهد گرفت، طی یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد. این منبع ضمن «پیچیده» توصیف کردن وضعیت کنونی مذاکرات، گفت که دو هفته گفتگوی حضوری با طرف‌های مختلف در مصر و قطر به پایان رسیده، اما مذاکرات از طریق کانال‌های دیگر ادامه دارد. 

یکی از مهم‌ترین موانع دستیابی به توافق کریدور «فیلادلفی» در امتداد مرز غزه با مصر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی حفظ حضور نظامی در آن را به عنوان شرط جدید اعلام کرده است. حماس بار‌ها تاکید کرده که خروج کامل اشغالگران از نوار غزه که کریدور فیلادلفی نیز بخشی از آن است، یک شرط مهم در هرگونه توافق خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار