سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد که قاره آفریقا با وجود آلاینده کمتر، درجه حرارت بیشتری را نسبت به بقیه قاره‌ها تجربه می‌کند.

سازمان جهانی هواشناسی امروز دوشنبه اعلام کرد که آفریقا به طور فزاینده‌ای از تغییرات آب و هوایی متحمل خسارات سنگین می‌شود و بسیاری از کشور‌ها مجبورند تا ۹ درصد از بودجه خود را برای مبارزه با تغییرات شدید آب و هوا هزینه کنند.

براساس گزارش الحره، اگرچه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آفریقا بسیار کمتر از سایر قاره‌ها است، اما درجه حرارت در آفریقا بسیار سریعتر از میانگین جهانی افزایش یافته است.

 این سازمان در گزارش خود در مورد وضعیت آب و هوا در آفریقا در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که کشور‌های آفریقایی در حال حاضر به طور متوسط ​​بین دو تا پنج درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در نتیجه موج‌های گرما مرگبار، باران‌های شدید، سیل، طوفان، خشکسالی طولانی مدت و تغییرات آب و هوایی از دست می‌دهند. 

سازمان جهانی هواشناسی افزود که هزینه انطباق با تغییرات آب و هوایی در جنوب صحرای آفریقا طی ده سال آینده بین ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار در سال برآورد می‌شود.

 این سازمان از کشور‌ها خواست در خدمات هوایی و آبی دولتی سرمایه گذاری کنند و اجرای سیستم‌های هشدار اولیه را برای نجات جان انسان‌ها تسریع بخشند.

این هشدار در زمانی مطرح می‌شود که کشور‌های آفریقایی در حال مطالعه چگونگی بهره‌برداری از نشست‌های امسال کنفرانس سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی (COP) برای تأمین سهم بیشتری از تأمین مالی جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستند.

مقامات دولتی در اوایل ماه اوت گفتند که این قاره که شامل ۵۴ کشور است، در چند سال گذشته پول بیشتری برای پروژه‌های کاهش آب و هوا و سازگاری جذب کرده است، اما هنوز کمتر از ۱ درصد از بودجه سالانه جهانی آب و هوا را دریافت می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار