رهبر مخالفان کابینه صهیونیستی تاکید کرد درحالی که ارتش در عمیق‌ترین بحران خود قرار دارد، اعضای کابینه بزرگترین فاجعه در اراضی اشغالی را رقم می‌زنند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که یائیر لاپید، رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی در پیامی به اعضای کابینه این رژیم گفت: شما در بزرگترین فاجعه تاریخ کشور شرکت کرده‌اید و مسئولیت همه تصمیمات را بر عهده دارید.

براساس گزارش سما الاخباریه، لاپید در ادامه تاکید کرد: اسرا یکی پس از دیگری جان خود را از دست می‌دهند و ارتش اسرائیل در عمیق‌ترین بحران خود قرار دارد.

روز گذشته نیز او در اظهاراتی از گروه‌های کاری و فعالان تجاری و موسسات محلی در سرزمین‌های اشغالی خواست تا فعالیت‌های اقتصادی خود را در اعتراض به عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مدیریت جنگ غزه و مذاکرات آتش بس تعطیل کنند.

لاپید همچنین از کنیست رژیم صهیونیستی خواست نشست فوری برای بررسی موضوع رسیدن به توافق آتش بس در غزه تشکیل دهد. او ادامه داد که نتانیاهو و کابینه مرگ تصمیم گرفتند ۶ اسیر صهیونیستی که در آن زمان در غزه زنده بودند را نجات ندهند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع مسئول در این رابطه گزارش داد که ۳ نفر از ۶ اسیری که در غزه کشته شده‌اند، جزو لیستی بودند که حماس با بازگرداندن آنها به سرزمین‌های اشغالی در صورت تبادل موافقت کرده بود.

این روزنامه می‌افزاید که نتانیاهو مانع رسیدن به توافق شد تا کابینه وی دچار فروپاشی نشود و با این شرایط طی یک ماه آینده هیچ اسیری زنده نخواهد ماند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار