حزب «آلترناتیو برای آلمان» روز یکشنبه در انتخابات منطقه‌ای ایالت «تورینگن» به یک پیروزی تاریخی دست یافت و در ایالت «زاکسن» در رده دوم قرار گرفت.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از رسانه‌های آلمانی از جمله ZDF نوشت که حزب «آلترناتیو برای آلمان» در ایالت تورینگن با کسب ۳۳.۱ درصد آرا به پیروزی رسید و حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) با کسب ۲۴.۵ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

نتایج نشان می‌دهد که فاجعه‌ای برای احزاب در ائتلاف سه‌جانبه «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان ایجاد شده است و طی این انتخابات احزاب سوسیال دموکرات، سبز‌ها و دموکرات‌های آزاد که در دولت ائتلافی فعلی مشارکت دارند، با شکست مواجه شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به جایگاه از پیش متزلزل‌تر شده صدراعظم آلمان اشاره می‌کند و می‌نویسد: «نتایج انتخابات موجب افزایش فشار بیشتر بر شولتس درخصوص سیاست‌های مربوط به پناهجویان و هم‌چنین مسئله حمایت از جنگ اوکراین خواهد شد.»

حزب حاکم درحالی در چنین شرایطی قرار گرفته است که سال آینده قرار است انتخابات سراسری در آلمان برگزار شود.

هم‌چنین پیروزی حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات روز یکشنبه، از دوران سقوط آلمان نازی، این اولین باری است که یک حزب راست‌افراطی در انتخابات دولتی آلمان پیروز شده است.

«بیورن هوکه» رهبر حزب مذکور ضمن اشاره به این انتخابات تاریخی گفت که «ما حزب شماره یک مردم هستیم و آماده‌ایم که مسئولیت‌های دولتی را برعهده بگیریم»، اما احزاب آلمانی همکاری و ائتلاف با این حزب راست‌گرای افراطی را رد کرده‌اند.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار