اتیوپی در واکنش به استقرار نیرو‌های مصر در سومالی، سفیر خود را در سومالی لند منصوب کرد.

اتیوپی پس از اینکه مصر در اقدامی تحریک‌آمیز تجهیزات نظامی و نیرو به سومالی اعزام کرد، سفیر خود را در منطقه جدایی طلب سومالی لند منصوب و از این اقدام مصر انتقاد کرد.

براساس گزارش المیادین، اتیوپی اعلام کرد که موسی بیهی عبدو، رئیس جمهور سومالی لند استوارنامه Teshome Chunde Hamito، سفیر جدید اتیوپی را که اخیرا در منطقه منصوب شده است، دریافت کرد. اقدامی که تنش بین سه کشور مصر، سومالی و اتیوپی را افزایش می‌دهد.

در همین حال، رئیس جمهور سومالی لند بلافاصله با سفیر اتیوپی دیدار کرد و در آن درباره مسائل امنیتی در منطقه شاخ آفریقا و تقویت روابط و همکاری‌های آتی بین دو طرف گفتگو کرد.

در پی این نشست، دولت سومالی لند بیانیه‌ای صادر و در آن به شدت علیه مصر اعتراض و از اعزام نیرو‌های مصری به سومالی انتقاد کرد. در این بیانیه توضیح داده شده است که دولت سومالی لند به شدت با استقرار اخیر نیرو‌های نظامی مصر در سومالی مخالف است و عدم ارزیابی یا در نظر گرفتن ثبات و امنیت سومالی و کل منطقه شاخ آفریقا توسط مصر نگران‌کننده است. 

چند روز پیش، افسران با تجهیزات نظامی مصری وارد موگادیشو شدند، در مرحله اولیه استقرار مصری که حدود ۱۰۰۰۰ سرباز را در سومالی مستقر خواهند کرد. این استقرار با توجه به تشدید تنش‌ها در منطقه شاخ آفریقا در بحبوحه تلاش برای تقویت روابط بین قاهره و موگادیشو انجام می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار