مهم‌ترین حوادث ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کالای قاچاق ۴۸ میلیارد ریالی در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک دستگاه حفاری قاچاق به ارزش ۴۸ میلیارد ریال در شهرستان کازرون خبر داد. 

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان کازرون هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خاور حامل دستگاه حفاری مشکوک شدند.

او تصریح کرد: پس از متوقف کردن خودرو و بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این خودرو حامل یک دستگاه کمپرسور باد حفاری سنگین صنعتی قاچاق و بدون مدارک قانونی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه، خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

اعتراف سارقان به ۱۰ فقره سرقت احشام

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۳ سارق احشام و کشف ۱۰ فقره سرقت از آن‌ها خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در محدوده شهرک‌های اطراف شیراز، بررسی و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد یک تیم ۳ نفره اقدام به سرقت احشام در سطح شهرک‌های اطراف شهر شیراز می‌نمایند که طی چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ حبیبی گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۱۰ فقره سرقت احشام اعتراف، صحنه‌های سرقت بازسازی و تعدادی از مالباختگان شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه سارقان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به دامداران توصیه کرد: محیط دامداری از نور و روشنایی کافی برخوردار بوده و از نگهبان شب قابل اطمینان استفاده کنید.

دستگیری فرد شرور در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری یک فرد شرور متواری در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع، درگیری و اخاذی از یک شهروند توسط ۲ نفر در یکی از محله‌های شهرستان فیروزآباد، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ روزبه قرار گرفت.

او با بیان اینکه بلافاصله واحد گشت خودرویی جهت رسیدگی موضوع و دستگیری متهمان به محل اعزام شد، افزود: در هنگام رسیدگی به موضوع، فرد شرور با ماموران انتظامی درگیر و با کشیدن سلاح سرد نسبت به آنان تعدی و از صحنه متواری می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همدست این متهم در صحنه دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، گفت: پس از انجام تحقیقات پلیسی و رصد صورت گرفته، در نهایت مخفیگاه این شرور متواری شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه، دستگیر شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه در پرونده این فرد شرور چندین سابقه کیفری وجود دارد، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و فرد شرور تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۳۸ کیلو تریاک در ورودی شهر شیراز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک خودرو پژو پارس خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا ضربت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس، اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از خبری مبنی بر قصد قاچاقچیان جهت انتقال مواد مخدر به سطح شهر شیراز مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در این رابطه با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، یک دستگاه خودرو پژو پارس در یکی از ورودی‌های شهر شیراز شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ ضربت گفت: در بازرسی از این خودرو، ۳۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و در این خصوص ۲ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شدند.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف اتوبوس حامل ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا به منظور برخورد با وارد کنندگان کالای قاچاق توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه در این رابطه ۲ دستگاه اتوبوس توقیف شد، افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها تعدادی کالای قاچاق شامل اسپیکر، کولر گازی، تلویزیون، موتورسیکلت و گردو قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ زنگنه نیا با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

توقیف وانت حامل کالای قاچاق در کوار

جاشین فرمانده انتظامی شهرستان کوار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رحمت اله ارجمندی جاشین فرمانده انتظامی شهرستان کوار بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۳۸ تخته پتو مسافرتی، ۵۷ تخته روفرشی، یک هزار و ۱۶۱ عدد انواع حوله، ۲۹۵ عدد کلاه حوله ای، ۱۹۵ عدد زیر سفره ای، ۴۲ عدد روتختی، ۵۳ عدد رو بالشتی قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سارقان پراید در فسا دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف خودرو پراید مسروقه و دستگیری ۲ سارق خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا، اظهار کرد: در پی وقوع سرقت سواری پراید در یکی از محله‌های شهر، شناسایی عامل یا عاملان سرقت و کشف خودرو در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس امنیت عمومی هنگام گشت زنی در سطح شهر، از محل توقف خودرو مطلع شدند و ضمن دستگیری ۲ متهم در این رابطه، خودرو مسروقه را نیز توقیف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به وجود سوابق متعدد سرقت در پرونده کیفری متهمان دستگیر شده است، افزود: تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.