رتبه ۱ گروه زبان خارجه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از استان فارس به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه کرد که رشته خود را با علاقه انتخاب کنند و کیفیت برای آنها مهم باشد؛ هر روز برای ۱۵ دقیقه هم که شده مطالعه داشته باشند و مطالعه خود را به صفر نرسانند.

آیدا دوانی، رتبه ۱ گروه زبان خارجه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از استان فارس در پاسخ به اینکه خبر موفقیت در آزمون سراسری از کجا متوجه شدید، گفت: من، چون نمی‌توانستم خبر را به صورت زنده متوجه شوم دوستانم در گروه بهم اطلاع دادند و زمان اینکه متوجه شدم خیلی خوشحال شدم.

او با بیان اینکه من بدون هیچ‌گونه سهمیه‌ای در کنکور حائز این رتبه شدم و منطقه یک بودم، افزود: فرزند دوم خانواده هستم و پدر من شغل آزاد دارند و مادرم نیز خانه‌دار هستند.

این دانش‌آموز نخبه شیرازی افزود: در کنکور سراسری برای اردیبهشت‌ماه آزمون‌ها را ۹۲ درصد و تیرماه سال جاری ۹۴ درصد زدم.

دوانی با بیان اینکه من یک استاد برای خودم داشتم و کنکور‌های سال گذشته را تست می‌زدم و در آزمون‌های آزمایشی شرکت نکردم، بیان کرد: سال گذشته کنکور انسانی و زبان‌های خارجی شرکت کردم و امسال تنها در آزمون زبان خارجه شرکت کردم.

او رمز موفقیت خود را علاقه، مطالعه و نظم در درس خواندن عنوان کرد و افزود: در رسیدن من به موفقیت لطف خدا و پس از آن پدر و مادرم و بیشتر از همه برادر کوچکم نقش داشتند.

رتبه ۱ گروه زبان خارجه در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از استان فارس در پاسخ به اینکه چند ساعت در روز مطالعه می‌کردید؟ ادامه داد: برای مطالعه ساعت نمی‌گرفتم، اما از تیرماه سال قبل شروع به مطالعه کردم و در خردادماه با توجه به امتحانات پایانی ترم اینطوری بود که حسابی از صبح درگیر بودم.

دوانی با تصریح بر اینکه چه هدفی برای آینده دارید و قصد دارید در چه رشته‌ای تحصیل کنید؟ اظهارکرد که من قصد دارم زبان روسی را انتخاب کنم و برای آینده‌ام شغل مترجمی را انتخاب کنم.

او در باره تغییرات کنکور امسال نیز گفت: درس‌های عمومی به صورت نهایی امتحان دادیم و فکر نمی‌کردم رتبه یک کنکور در کشور شوم، اما می‌دانستم رتبه خوبی را کسب می‌کنم.

دانش آموز نخبه شیرازی به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه کرد که رشته خود را با علاقه انتخاب کنند و کیفیت برای آنها مهم باشد؛ هر روز برای ۱۵ دقیقه هم که شده مطالعه داشته باشند و مطالعه خود را به صفر نرسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۲۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
خوش بحالت موفق باشی در کنار خانوادت