نیرو‌های آلمانی مستقر در نیجر طی توافقی امروز پایگاه خود را تخلیه می‌کنند و به ارتش نیجر تحویل می‌دهند.

در ۳۰ اوت، مامانه سانی کائو، فرمانده نیروی زمینی نیجر، و و کارسن استراس، سرهنگ ارتش آلمان توافقنامه‌ای را برای واگذاری پایگاه هوایی ۱۰۱ در نیامی، پایتخت نیجر به نیرو‌های مسلح این کشور غرب آفریقا امضا کردند.

طبق این توافق قرار است خروج نهایی نیرو‌های آلمانی از نیجر امروز صورت پذیرد و پنج هواپیمای ترابری ۶۰ پرسنل بوندسوره (ارتش آلمان) و ۱۴۶ تن بار از این پایگاه تخلیه و تحویل ارتش نیجر شوند.

پیشتر، ارتش ایالات متحده آخرین پایگاه خود را در نیجر ترک کرد و کنترل آن به نیرو‌های مسلح نیجر واگذار شد. 

خروج نیرو‌های غربی از پایگاه‌های نظامی نیجر پس از آن صورت گرفت که نیجر توافقی را که به ارتش آمریکا اجازه حضور در این کشور را می‌داد، لغو کرد و دستور داد که ایالات متحده تا ۱۵ سپتامبر نیرو‌های خود را خارج کند.

نیجر قبل از کودتا شریک کلیدی ایالات متحده در مبارزه با تروریسم در ساحل بود. این منطقه شاهد هزاران کشته و میلیون‌ها آواره بوده است. با محدودتر شدن اطلاعات ایالات متحده در مورد گروه‌های افراطی در حال گسترش، واشنگتن به دنبال یک برنامه جایگزین در غرب آفریقا است.

پیشتر «علی الامین زین» نخست‌وزیر نیجر در توضیح تصمیم کشورش برای اخراج نظامیان آمریکایی و اروپایی بی‌تعارف گفت بود، «آن‌ها در خاک ما ماندند و در حالی که تروریست‌ها مردم را می‌کشتند و شهر‌ها را به آتش می‌کشیدند، هیچ کاری نکردند. این که به خاک ما بیایند، اما به تروریست‌ها اجازه حمله به ما را بدهند، نشانه دوستی نیست».

نیجر یکی از کشور‌های آفریقایی بود که ایالات متحده از آنجا بر گروه‌های افراطی در منطقه آفریقا نظارت داشته است. ایالات متحده همچنین نیرو‌های نیجر را آموزش داد. مقامات آمریکایی گفتند که پرسنل آمریکایی که قبل از توافق، این کشور را با پرواز‌های تجاری ترک کردند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: ارتش آلمان ، نیجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار