استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در سه سال گذشته ۴۳۰ روستا در مناطق مختلف استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده که از نظر کمی اقدام قابل توجهی بوده است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۰ روستایی که در سه سال گذشته به اینترنت پرسرعت متصل شد، در همین راستا بوده و با اتصال این روستا‌ها به شبکه اینترنت پرسرعت، در مناطق مختلف استان در حوزه ارتباطات توازن ایجاد شده است.

وی در ادامه با تاکید بر توجه به کیفی‌سازی ارائه خدمات در حوزه فناوری اطلاعات در کشور و به ویژه آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: ارتقای زیرساخت‌ها، تکمیل پروژه‌های باقیمانده و کیفی‌سازی، باید از اولویت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان باشد.

وی در ادامه آذربایجان‌غربی را در حوزه توسعه فیبر نوری از استان‌های پیشرو در کشور عنوان کرده و گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر، چند شهرستان استان به فیبرنوری مجهز شده و اتصال شهرستان‌های دیگر استان نیز به فیبر نوری در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بر اقدامات توسعه کیفی و همچنین تکمیل پروژه‌ها و ارتقای نسل‌های مختلف اینترنت پرسرعت در مناطق مختلف شهری و روستا‌ها متمرکز شود.

معتمدیان در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار‌ها در مناطق شهری و روستایی، افزود: توسعه فناوری اطلاعات و به ویژه اینترنت پرسرعت در مناطق شهری و مناطق روستایی، می‌تواند در فروش محصولات تولیدی در استان و همچنین رونق کسب و کار و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید بسیار موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.