مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از توسعه فیبر نوری در روستاهای استان خبر داد.

قاسم جلیلی‌نژاد در جلسه بررسی روند پیشرفت توسعه اینترنت روستایی در قالب طرح USO با حضور روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و مجری طرح خدمات اجباری روستایی گفت: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن استان آذربایجان غربی توسعه فیبر نوری روستایی (تار) برای پوشش حداکثری روستا‌ها و جاده‌های استان بسیار ضروری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی طرح توسعه ارتباطات روستایی (پروژه تار) از طریق فیبر نوری را در جهت ارتقاء کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی روستائیان به شبکه ملی اطلاعات دانسته و می گوید: پروژه توسعه فیبر نوری روستایی برای افزایش بهره وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود در استان، اتصال نقاط مختلف و دور افتاده می‌باشد که با توسعه این مشکل تامین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط استان مرتفع می‌شود.

جلیلی نژاد در ادامه به بحث آمادگی استان برای افتتاح سایت‌های روستایی در هفته ارتباطات اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای راه اندازی سایت‌های مورد نظر صورت گرفته و در حال اجراست.

۸۲ درصد مدارس روستا‌یی آذربایجان غربی تحت پوشش اینترنت پرسرعت 

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۲ درصد مدارس روستا‌های استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت است و مابقی مدارس روستا‌یی که به تازگی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند در برنامه هوشمندسازی مدارس روستایی قرار می‌گیرد.

جلیلی نژاد می گوید: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏اولویت دار وزارت ارتباطات است، و مهمترین بستر تحقق اهداف دولت، تسهیل در ارائه خدمات دستگاه‌ها به مردم، الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آن است که در خصوص تحقق صددرصدی هوشمند سازی مدارس روستایی در استان تلاش می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.