معاون فرهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۸ اثر در استان طی ۱۰ سال گذشته نشان ملی دریافت کرده است.

محمدرضا طنابی معاون فرهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ آثاری که نشان ملی دریافت کرده در رشته‌های ریزه‌کاری، منبت‌کاری، گلیم‌بافی و رشته‌های مختلف دیگر بوده‌اند.

وی اضافه کرد: برنامه نشان ملی هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود که آخرین بار در سال ۱۴۰۲ هنرمندان استان ۵ نشان ملی در رشته‌های نازک‌کاری، منبت چوب، حکاکی روی چرم و معرق چوب و گلیم‌بافی دریافت کردند.

طنابی به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی اشاره کرد و گفت: از مهمترین فعالیت‌ها در این زمینه می‌توان به آموزش دوره‌های کوتاه مدت صنایع‌دستی در شهرستان‌ها، ایجاد بازارچه‌های موقت صنایع دستی، شرکت در نمایشگاه‌ها و پیگیری ایجاد بازارچه بزرگ و دائمی صنایع‌دستی در ارومیه اشاره کرد.

وی در خصوص میزان صادرات صنایع دستی استان طی امسال، گفت: ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی پارسال از استان به کشور‌های مختلف صادر شده و میزان صادرات استان هنوز از گمرگ اعلام نشده است.

معاون فرهنگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: امسال ۱۳ طرح صنایع دستی برای پرداخت تسهیلات به میزان ۲۰ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده، همچنین بازدید از طرح‌های مشاغل خانگی با همکاری اداره کل کار برای پرداخت تسهیلات در جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.