پیرانشهر به عنوان میزبان دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زاب انتخاب شده و به علت اهمیت موضوع فرزندآوری، جوانی جمعیت از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار جشنواره به شمار می‌رود.

موسی تسبیحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر گفت: حمایت از هنرمندان، تقویت و احیای تئاتر خیابانی، تولید نمایش‌های خیابانی فاخر، ترویج نشاط و شادابی وهمدلی، تقویت روحیه اجتماعی، ارتقای سطح دانش شهروندی به منظور بهبود زندگی شهری، مشارکت شهروندان در ساختن شهر سالم، پویا و پاک از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خیابانی است.

وی ادامه داد: انتخاب موضوع و مضامین آزاد است، اما توجه به موضوعاتی مانند جوانی جمعیت، مطالعه و کتابخوانی و ترویج نشاط وشادابی جهت انتخاب نهایی مورد تاکید خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر اظهار کرد: علاقمندان در استان آذربایجان غربی می‌توانند فایل‌ها و فیلم‌های خود را در قالب لوح فشرده و حداکثر به مدت ۲۵ دقیقه به دبیرخانه این جشنواره واقع در خیابان سعدی غربی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر اتاق انجمن هنر‌های نمایشی ارسال کنند.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند تا ۲۰ شهریورماه جاری، تئاتر‌های خیابانی خود را به دبیرخانه ارسال کنند و زمان برگزاری جشنواره سوم تا پنجم مهرماه تعیین شده است.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.