مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تردد ۱۱۰ هزار نفر از مرز تمرچین در اربعین امسال گفت: تردد زائران خارجی از این پایانه امسال با افزایش ۱۰ درصدی رکورد زد.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۵ هزار زائر خارجی اربعین امسال پایانه مرزی تمرچین را برای زیارت کربلای معلی انتخاب کردند که در مقایسه با پارسال افزایش ۱۰ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه زائران خارجی اربعین حسینی متردد از پایانه مرزی تمرچین از کشور‌های آذربایجان، ترکیه، گرجستان و نخجوان بودند، افزود: به تفکیک آمار، در اربعین امسال بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی از پایانه مرزی تمرچین وارد کشور و بیش از ۲۵ هزار نفر نیز از این مسیر از کشور خارج شدند که از نظر ورودی ۷ درصد و خروج زائر نیز ۱۲ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

دست‌نشان درباره تردد زائران ایرانی اضافه کرد: در مجموع بیش از ۶۵ هزار زائر ایرانی از گذرگاه تمرچین به سمت عتبات عالیات تردد داشتند که از این تعداد حدود ۳۶ هزار زائر از کشور خارج و بیش از ۲۹ هزار نفر نیز وارد کشور شدند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در مجموع در اربعین امسال بیش از ۱۱۰ هزار زائر ایرانی و خارجی پایانه مرزی تمرچین را برای تردد خود انتخاب کردند که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده برای برگشت زائران از سمت عراق به ایران، در میزان ورودی زائر به کشور ۸ درصد افزایش تردد نسبت به پارسال ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.