امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه امام حسین (ع) در دیدگاه اهل سنت علاوه بر جایگاه امامت، سالار شهیدان اسلام است، گفت: علمای اهل سنت از تردد زائران اربعین از مرز تمرچین استقبال می‌کنند.

ماموستا مصطفی محمودی در حاشیه بازدید از موکب اهل سنت در مرز تمرچین اظهار کرد: ورود زایرین اربعین حسینی از مرز تمرچین که از چند روز قبل آغاز شده، برای مردم این شهر خیر و برکت به همراه آورده است.

وی افزود: تردد زائران باعث شده فضای این شهر مملو از معنویت و شور و علاقه به امام حسین (ع) شود و در جلساتی که با روحانیون و علمای اهل سنت برگزار شد همگی از این تصمیم دولت مبنی بر تردد زائران از این گذرگاه مرزی استقبال کردند.

امام جمعه پیرانشهر گفت: هم اکنون موکب اهل سنت و چندین موکب دیگر توسط اهالی این شهر برای استقبال از زائران دایر شده و در طول این مدت خدماتی که شایسته زوار امام حسین (ع) باشد در اختیار آنان قرار گرفته است.

ماموستا محمودی ادامه داد: در دیدگاه اهل سنت امام حسین (ع) جایگاه ویژه‌ای دارد و از اولیا خداوند، نوه پیامبر اسلام (ص) و سالار و سرور شهیدان است.

وی تاکید کرد: تردد زائران از این شهرستان باعث شده که توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های این منطقه صورت گیرد و در صورت تداوم این تردد‌ها در سال‌های آینده شاهد تحولات اقتصادی بیشتری در منطقه خواهیم بود که این‌ها همه برکات حضور زوار اربعین حسینی هستند.

ماموستا محمودی یادآور شد: بازاریان این شهر هم از ورود زائران خوشحال هستند و بازارچه‌های مرزی و فروش انواع کالا‌ها در این اماکن رونق خوبی پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.