امام جمعه پیراشهر گفت:مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی و موزه‌ها همچون شناسنامه، نشانگر هویت تاریخی و ملی ماست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گفت: مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی و موزه‌ها همچون شناسنامه، نشانگر هویت تاریخی و ملی ماست که فقدان آنها غیرقابل جبران است و وقتی یک شخص از این میراث و ابنای تاریخی بازدید می‌کند در حقیقت تاریخ و فرهنگ این کشور را به‌دست آورده و به جهانیان عرضه می‌کند.

امام جمعه پیرانشهر افزود: میراث نشان می‌دهد که راه کسانی که فاسد بودند چگونه بوده و چگونه ظلم کردند و در نهایت چگونه خداوند آن‌ها را نابود کرده است مثل اهرام مصر که در زمان ساخت این اهرام هزاران نفر جان خود را از دست دادند و آثار آن هنوز باقی مانده است.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد مخالف میراث فرهنگی و آثار باستانی هستند و این در حالی است که میراث بیشتر از تاریخ در قلب انسان‌ها تأثیر می‌گذارد چرا که تاریخ تنها از گذشته برای ما سخن می‌گوید اما میراث تاریخ گذشته را برای ما ملموس می‌کنند.

وی خاطر نشان کر: مردم باید با مطالعه و بررسی این میراث بدانند که ظلم تا چه اندازه فساد و نابودی جامعه را به بار می‌آورد البته هستند نمونه‌هایی که میراث باارزشی باقی گذاشتند مانند حضرت ابراهیم (ع) که بیت‌الله مرکز توحید را به میراث گذاشته است و این میراث خداپرستی و اعمال نیک را به جهانیان عرضه می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.