کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی احتمال رگبار پراکنده باران در روز جمعه در شمال استان وجود دارد.

سعید خلیلی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: وزش باد تا هفته آینده در جنوب و مرکز استان شهرستان ارومیه پیش‌بینی می‌شود که حداکثر سرعت آن تا ۵۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز گذشته هم شاهد وزش باد در جنوب استان بویم که بیشترین میزان سرعت وزش باد از شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی با ۲۵ کیلومتر برساعت گزارش شد.

وی اضافه کرد: گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته پلدشت با مثبت ۳۷ درجه سانتی‌گراد و خنک ترین، چالدران با مثبت ۱۲ درجه سانتی‌گراد بود و دمای مرکز استان هم به مثبت ۳۲ درجه سانتی‌گراد رسید که نسبت به اوایل هفته جاری چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌تر بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز/ پنجشنبه/ و فردا/ جمعه/ کاهش نسبی دما و نوسانات همچنان ادامه دارد، افزود: دمای شهرستان پلدشت در شمال استان به عنوان گرم‌ترین شهر هفته جاری از مثبت ۴۱ درجه سانتی‌گراد به ۳۷ درجه کاهش یافته است.

خلیلی با اشاره به اینکه از روز شنبه افزایش دما پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: براساس تجارب پارسال احتمال داده می‌شود موج گرمایی که هفته بعد استان را فرا می‌گیرد آخرین هوای گرمی باشد که در تابستان مستقر می‌شود.

در تابستان امسال با توجه به گرمای بیش از حد حاکم در استان هواشناسی چندین بار هشدار‌های لازم در زمینه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی را صادر کرده است.

اغلب شهروندان آذربایجان‌غربی روز‌های گرم تابستانی را در باغ و مزارع خود می‌گذرانند تا ضمن اشتغال به کشاورزی مدیریت مصرف برق نیز داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.