ChatGPT اکنون ۲۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی دارد در حالی که در نوامبر سال گذشته این چت‌بات هوش مصنوعی محبوب ۱۰۰ میلیون کاربر فعال داشت.

OpenAI اعلام کرد که ChatGPT اکنون ۲۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی دارد. نوامبر سال گذشته اعلام شده بود که این چت‌بات هوش مصنوعی محبوب ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در هفته دارد که با این وجود، اکنون تعداد کاربران آن پس از گذشت حدود ۱۰ ماه دو برابر شده است.

«تایا کریستینسون»، سخنگوی OpenAI ضمن اعلام این خبر به The Verge گفت که ۹۲ درصد از شرکت‌های فهرست فُرچون ۵۰۰ (Fortune ۵۰۰) از محصولات OpenAI استفاده می‌کنند. علاوه‌براین او همچنین تأیید کرد که استفاده از API آن از زمان انتشار مدل ارزان‌تر و هوشمندتر GPT-۴o mini دو برابر شده است.

از زمان شروع به کار ChatGPT در اواخر سال ۲۰۲۲، گوگل، مایکروسافت و متا نیز چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود را راه‌اندازی کرده اند، اما پایگاه کاربران ChatGPT حتی با این وجود همچنان در حال رشد است. برای مقایسه، نشریه اینفورمیشن نیز اعلام کرده است که دستیار هوش مصنوعی متا در‌حال‌حاضر حداقل ۴۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۴۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

تعداد کاربران تنها نقطه رشد محصولات OpenAI در سال‌های اخیر نبوده است. «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت در تابستان امسال گفته بود که درآمد سالانه OpenAI به ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است که از ۱.۶ میلیارد دلار اعلام‌شده در پایان سال ۲۰۲۳ بیشتر است.

همچنین وال‌استریت‌ژورنال امروز در گزارش جداگانه دیگری گفته است که اپل، انویدیا و مایکروسافت در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری روی OpenAI هستند. تنها جزئیاتی که در این رابطه اعلام شده این است که با وجود این سرمایه‌گذاری‌ها، ارزش OpenAI به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۳ میلیارد دلار روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است و اپل نیز اخیراً اعلام کرده بود که ChatGPT بخش بزرگی از تلاش‌های آن در زمینه هوش مصنوعی را تشکیل خواهد داد. هر دو شرکت مایکروسافت و اپل کرسی‌های خود در هیئت مدیره OpenAI را واگذار کردند، زیرا کمیسیون اروپا با تحقیقات ضد انحصار خود در حال بررسی روابط نزدیک این شرکت‌ها با یکدیگر است.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: چت‌بات ، هوش مصنوعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار