سرپرست سازمان سنجش گفت: این سازمان بر اساس مطالعات دامنه‌دار ۲۰ ساله شکل گرفته است.

عبدالرسول پورعباس روز پنجشنبه در نخستین نشست شورای ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت و رصد نظام آموزش کشور با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید و با اشاره به نقش ایشان در ایجاد سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، گفت: با توجه به ضرورت‌های بهبود وضعیت آموزش کشور این سازمان پس از ابلاغ اساسنامه آن با راهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

وی افزود: این سازمان علاوه بر سنجش داوطلبان آزمون‌های سراسری، ارزیابی سیستم آموزشی از ابتدا تا مقاطع عالی علمی که از الزامات نظام آموزش کشور است را به عهده دارد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور همچنین گفت: تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با توجه به اینکه به نحوی در همه اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه کشور از برنامه سوم به بعد مورد توجه بوده است، مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار مرحله اول اعتبارسنجی آموزش عالی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ توسط سازمان سنجش انجام شده است، گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور بر اساس مطالعات دامنه دار ۲۰ ساله شکل گرفته است و دربرگیرنده الگوی اعتبارسنجی کیفیت مبتنی بر ارزیابی درونی و بیرونی است.

رضا محمدی سرپرست مرکز پژوهش و نوآوری سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نیز در این نشست ضمن تشریح وظایف شورای ارزشیابی بر اساس اساسنامه، با اشاره به نگاه علمی و تخصصی به سنجش و ارزشیابی در این سازمان تصریح کرد: فرایند سنجش، ارزشیابی و اعتبارسنجی آموزش‌های عمومی، آموزش عالی در حوزه پزشکی، غیرپزشکی، مهارتی، حرفه‌ای و شغلی از جمله مأموریت‌های جدید سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور است.

نخستین نشست شورای ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت و رصد نظام آموزش کشور در راستای استقرار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، بر اساس ماده ۱۶ اساسنامه این سازمان و با حضور اعضای حقوقی و حقیقی برگزار شد.

در این نشست آیین نامه اجرایی توسط اعضای حقوقی و حقیقی شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوباتی در خصوص اصلاح، تکمیل مفاد آن و تشکیل مستمر و منظم جلسات تدوین و مقرر شد با تشکیل جلسات مستمر این شورا و نقش مؤثر اعضای آن، زمینه استقرار نظام جامع ارزشیابی، اعتبارسنجی، تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور و تحقق اهداف اسناد بالادستی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار