دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ۲ سال اخیر قبولی‌های کنکور در مناطق محروم افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه تلویزیونی صف اول درباره تاثیر معدل در کنکور سراسری، گفت: مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مجلس هم مصوبه‌ای داشت که این مصوبه دارای چالش بود، به شورای نگهبان رفت تائید نشد و سپس در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد و باز هم پذیرفته نشد، بنابراین مصوبه شورا یک مصوبه قطعی است.

در برگزاری کنکور به شیوه قبلی، دانش آموزان مدرسه را رها کرده و به دنبال تست‌زنی بودند

خسروپناه با تأکید بر اصرار اعضای شورا بر اجرای این مصوبه گفت: دلیل اصرار ما این است که در روش برگزاری کنکور به شیوه قبلی، دانش آموزان متوسطه دوم عمدتا مدرسه را رها کرده و به دنبال تست‌زنی بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عمدتا مافیای کنکور به دنبال لغو مصوبه کنکور است، عنوان کرد: تجمعی را ترتیب دادند، تعدادی در مقابل دبیرخانه شورا جمع شدند و البته ما صحبت‌هایشان را شنیدیم، پذیرای انتقادات هستیم، اگر این مصوبه ایرادی داشته باشد اصلاح می‌کنیم و هیچ تعصب جاهلانه‌ای بر مصوبات نداریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: البته به خانواده‌ها می‌گویم که اصل مصوبه تغییر نخواهد کرد، مصوبه کنکور مصوبه جامعی است و دیگر نمی‌توانیم به مدل حافظه محوری برگردیم.

وی ادامه داد: سال آینده هم بر اساس همین مصوبه کنکور برگزار می‌شود و این مصوبه کماکان پایدار است، با این مصوبه کار بزرگی در تعلیم و تربیت کشور انجام شد و تعلیم و تربیت حکمت بنیان شد.

خسروپناه با اشاره به صحبت برخی مبنی بر ایجاد عدالت محوری گفت: قطعا به بحث عدالت آموزشی توجه می‌شود، رئیس‌جمهور هم چند بار به این موضوع تأکید کردند. مدارس غیرانتفاعی شهریه‌های کلان می‌گیرند و مدارس دولتی نیز بعضا ضعف دارند و حتما عدالت آموزشی در دستور کار ما است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دو سال اخیر قبولی‌های کنکور در مناطق محروم افزایش یافته و این آمار نشان می‌دهد که این مصوبه ما را به عدالت آموزشی نزدیک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
فقط عکس طرفو ببین ادمو یاد تیکه کلیپ های دهه 80 که تو گوشی ها پخش میشد میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
دروغگو
آخرین اخبار