معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیریت بحران‌های امنیتی که در استان به وجود می‌آید مستلزم شناخت درست مردم و مسوولان در مورد لایه‌های مختلف اجتماعی این منطقه است.

رضا شریفی  در جلسه آگاه سازی سیاسی طرح بصیرت کارکنان نیروی هوایی در مورد وضعیت سیستان و بلوچستان از منظر توسعه اظهار کرد: این استان اولویت یک کشور در امر توسعه شده به طوریکه تاکنون کار‌های زیادی برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این منطقه از سوی دولت انجام شده، اما همچنان جای کار دارد.

وی ادامه داد: تعدادی از مردم سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به عقب ماندگی استان در دهه ۸۰ اشاره داشتند که بخشی از این عقب ماندگی‌ها به دلیل عدم بصیرت و شناخت در لایه‌های اجتماعی توسط مدیران بوده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بخشی از بحران‌ها قابل پیشگیری است تصریح کرد: یکسری از بحران‌ها را نمی‌توان پیشگیری کرد، اما می‌توان با شناختی که مسوولان از سیستان و بلوچستان به دست می‌آورند آثار و تبعات این گونه مسائل را به حداقل برساند.

شریفی خطاب به مسوولان بیان کرد: با توجه به اینکه شناختمان از سیستان و بلوچستان متناسب با موقعیت‌های جامعه نیست این استان گران مدیریت می‌شود بنابراین نیاز است شناخت و بصیرت خود را نسبت به مسائل پیرامونی در حوزه ماموریت‌مان ارتقا دهیم چرا که نتیجه عدم شناخت، غافلگیری و تصمیم غلط در زمان بحران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان سیستان و بلوچستان اگر کم کاری‌های خود را حوزه حکمرانی نپذیرند نمی‌توان مدعی شد که اتفاقات بد و ناگوار گذشته دیگر در استان تکرار نخواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان استانی است که از هر قوم و مذهبی در آن وجود دارد و مردم در کنار یکدیگر به راحتی و به طور مسالمت آمیز زندگی می‌کنند به همین دلیل دشمن هموراه تلاش دارد از راه ایجاد تفرقه و مطرح کردن مساله شیعه و سنی تمرکز مدیریتی و انسجام اجتماعی مردم و مسوولان را بهم بریزد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضای متفاوتی در سیستان و بلوچستان حاکم است و توسعه استان اولویت اول مسوولان دولت شده به طوریکه هم اکنون بیش از ۲۵۰ کارگاه عمرانی در حوزه‌های مختلف عمرانی، آب، برق، گاز، فیبر نوری، معادن و دیگر حوزه‌ها در جای جای استان در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار