مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: اداره کار به عنوان دبیرخانه در فرآیند تخصیص اعتبارات به مشاغل خانگی عمل می‌کند و هیچ مداخله‌ای در نوبت طرح‌های مشاغل و ارقام تسهیلات ندارد.

کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین در انتقاد برخی از کار آفرینان از عدم تخصیص تسهیلات گفت: دو سامانه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ به نام تک برای ثبت درخواست تسهیلات اشتغالزایی وجود دارد و فرایند کار در این سامانه‌ها قابل پیگیری و رصد است.

وی افزود: درخواست برای وام مشاغل خانگی بسیار بالا و برای مجوز‌های مشاغل خانگی و میزان آن برای هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین؛ اولویت دریافت این وام کاملا منضبط و طبق اولویت ثبت نام در سامانه است.

کشاورز افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی پرداخت کرده ایم و امسال هم ۱۴۰ میلیارد به به حوزه مشاغل خانگی در استان اختصاص یافته است که بین سه دستگاه کمیته امداد، برکت و دستگاه‌های چهارگانه (هنر، صنعت، کشاورزی و خدمات) استان تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از این وام‌ها به کمیته امداد، ۱۰ در صد به نهاد حمایتی دیگر و باقی آن تحت نظارت اداره کار تخصیص می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه با اشاره به وام‌های تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ و ۲ گفت: نرخ بهره‌ها در این وام‌ها بیشتر از مشاغل خانگی، اما میزان آن هم بالاتر است.

کشاورز یادآورشد: اداره کار به عنوان دبیرخانه در فرآیند تخصیص اعتبارات به مشاغل خانگی عمل می‌کند و هیچ مداخله‌ای در نوبت طرح‌های مشاغل و ارقام تسهیلات ندارد.

وی گفت: اداره کار وام پرداخت نمی‌کند ما فقط ناظر بر پرداخت این وام‌ها هستیم. برای دریافت وام‌های پشتیبان، کارگروه اولیه در صمت مشخصات اولیه، کارگروه استانی ملاحظات را بررسی و به بانک ارسال می‌کند و بانک‌ها طرح اصلی را بررسی و در صورت تایید ضمانت‌ها و وثیقه‌های لازم را دریافت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: صاحبان مشاغل خانگی که در سال گذشته ثبت نام کردند و در نوبت به آنها وام نرسید، فرآیند اخد تسهیلات را باید به صورت مجدد پیگیری کنند.

کشاورز گفت: علیرغم مشاوره‌های کارشناسان، افراد متقاضی بر دریافت وامی خاص پافشاری می‌کنند و بعد از طی فرایند طولانی، کار آن‌ها بی نتیجه می‌ماند و موجب انتقاد و اعتراض آن‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از شروط اساسی دریافت این وام این است که فرد تسهیلات اشتغال آفرینی دریافت نکرده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار