رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: هر قطعی برق در هنگام کار ۶۰۰ میلیون تومان به واحدهای تولیدی و حدود ۲.۵ میلیارد تومانی به دستگاه‌ها خسارت وارد کرد.

هشتاد و یکمین نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با دستور کار بررسی چالش ناترازی و اثرات قطعی برق بر بخش تولید برگزار شد.
 
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه با انتقاد از خاموشی‌های بدون برنامه در واحدهای تولیدی گفت: هر قطعی برق در هنگام کار ۶۰۰ میلیون تومان به واحدهای تولیدی ضرر زده است و خسارتی معادل ۲.۵ میلیارد تومانی به دستگاه‌ها وارد کرده است که طبق ماده ۲۵ قانون حمایت از کسب و کار واحدهای تولیدی اجازه شکایت از دستگاه های خدمات رسان را دارند و انتظار می‌رود قطعی برق با اطلاع قبلی و برنامه باشد تا واحدهای تولیدی دچار مشکل نشود.
 
قبادی افزود: پیش بینی شده قطعی‌های بدون برنامه برق رقمی بالغ بر ۱۱۶ هزار میلیارد تومان به واحدهای بخش خصوصی خسارت وارد کرده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج بیان کرد:از بانک‌ها انتظار می رود به امهال و تقسیط وام‌های تولید کنندگان نهایت همکاری را داشته باشند.

قبادی عنوان کرد: مسئولان به جای احداث واحدهای تولیدی جدید واحدهای قبلی را حمایت کنند که پایداری اشتغال را به همراه داشته باشد لذا این مورد در دولت مدنظر باشد.

باقری معاون سازمان صمت با اشاره به اینکه دو واحد بزرگ تولیدی کارخانه سیمان مارگون و سیمان یاسوج با چالش تولید برق مواجه هستند، گفت: تولید سیمان مارگون به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و سیمان یاسوج دو هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرده است که پاسخ‌‌گو نیست و این بخش را با چالش مواجه کرده است لذا چانه‌زنی‌ها با شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برای اختصاص سهمیه این واحدها انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه سرعت تولید به مصرف نمی‌رسد چرا که مصرف برق به طور صحیحی رشد نمی‌کند، گفت: مصرف برق در کشور ۱۰ تا ۱۱ درصد رشد داشت و به ۸۰ هزار مگاوات رسید .

روستایی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های حوزه برق مورد تاکید است، گفت: چندین طرح در حوزه برق در حال احداث است که از جمله آن می‌توان به احداث خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع مصوب قلعه رئیسی به دیشموک، خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع مصوب گنبد در منطقه امامزاده جعفر گچساران، احداث خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع آریوبرزن در منطقه دشت روم و سپیدار بویراحمد و احداث خط انتقال نیرو و پست فوق توزیع سی‌سخت و تملک زمین نام برد‌.

وی بیان کرد: جلسات متعددی با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس و همچنین در وزارت نیرو و توانیر گرفته شد و خواهان به سرانجام رسیدن این طرح ها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه برق موتور محرکه اقتصاد است، گفت: تامین برق واحدهای تولیدی برای جلوگیری از تعطیلی واحدها و حفظ اشتغال پایدار یک ضرورت است.

سید احسان عسکری بر فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف صحیح برق تاکید کرد و افزود: حتی در معماری‌ها این موارد باید رعایت شود.

وی  گفت: حوزه اقتصادی استان آماده همکاری با شرکت توزیع نیروی برق برای به سرانجام رسیدن این طرح ها است.

عسکری از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در شهرک‌ صنعتی سپیدار خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری صورت گرفته صفحات خورشیدی در شهرک صنعتی سپیدار ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دو هکتار در منطقه لیشتر گچساران آماده سرمایه‌گذاری در حوزه برق است، افزود: مصوب شد از محل منابع تبصره ۲ سال ۱۴۰۲، حداکثر مساعدت برای تخصیص اعتبار صفحات خورشیدی در شهرک‌های صنعتی انجام شود، ضمن اینکه در تخصیص منابع جزء ۳ و ۴ تبصره ۲ مبالغی برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس در پشت‌ بام خانه‌ها اختصاص داده شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.