اعضای بدن زنده‌یاد سیدعادل هاشمی، ۵۹ ساله، اهل و ساکن اردبیل که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

زنده‌یاد هاشمی که به دنبال سقوط از ارتفاع در بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود، به‌رغم مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شد.
با وجود مراقبت‌های درمانی و با تایید علایم مرگ مغزی، اعضای بدن این سانحه دیده پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتور‌های واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی و با رضایت خانواده جهت اهدا به تهران اعزام شد تا نجات‌بخش چندین بیمار نیازمند شود.
پیکر زنده‌یاد هاشمی ششمین اهدا کننده عضو از استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌رود که اعضای بدن وی جهت اهدا به تهران اعزام شد تا جانی دوباره به بیماران نیازمند ببخشد.
استان اردبیل در ۶ سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.
دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت سال گذشته با ارسال تقدیرنامه‌ای، رشد و توسعه پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم، اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور خوانده و استان اردبیل را در این امر پیشتاز اعلام کرد.
به گفته او، استان اردبیل در شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جامعه (پی. ام. پی) در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.